اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان خبر داد

کشته شدن 267 نفر در تصادفات جاده‌ای استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان از کشته شدن 267 نفر در تصادفات جاده‌ای استان زنجان خبر داد.

کشته شدن 267 نفر در تصادفات جاده‌ای استان زنجان
مهدی فروزش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه از آغاز سال جاری تا آخر آبان ماه در استان زنجان 267 نفر جان خود را بر اثر حوادث رانندگی از دست داده‌اند، اظهار داشت: آمار تلفات جانی سال گذشته در مدت مشابه 300 نفر بوده است.
وی افزود: از مجموع 267 کشته حوادث رانندگی در استان زنجان 203 نفر مرد و 64 نفر زن بودند.
مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی را در جاده‌های برون شهری اعلام و تصریح کرد: حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری استان زنجان جان 199 نفر را گرفته است.
وی آمار کشته شده‌های جاده‌های روستایی استان زنجان را 27 نفر عنوان و اضافه کرد: از آغاز سال‌جاری تا آخر آبان ماه، 41 نفر نیز در تصادفات داخل شهری جان خود را از دست داده‌اند.
فروزش تعداد مصدومین حوادث رانندگی را 3 هزار و 358 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد مصدوم 2 هزار و 391 نفر مرد و 967 نفر زن بوده‌اند.
وی آمار مصدومین سال گذشته در مدت مشابه را 3 هزار و 756 نفر اعلام کرد و ادامه داد: مقایسه آمار سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش 10.6 درصدی را نشان می‌دهد.
مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان تاکید کرد: مقایسه آمار تلفات آبان ماه سال جاری با سال گذشته هم، نشان از کاهش 45.2 درصدی دارد، چرا که در آبان ماه سال گذشته 42 نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده بودند ولی این تلفات در سال جاری به 23 نفر کاهش یافته است.
وی 15 نفر از کشته شده‌های حوادث رانندگی را در آبان ماه سال جاری را مرد و هشت نفر را زن اعلام کرد و افزود: 16 نفر از این تعداد کشته در حوادث برون شهری، سه کشته در حوادث درون شهری و چهار نفر نیز در جاده‌های روستایی جان خود را از دست داده‌اند.
فروزش از مصدومیت 366 نفر طی آبان ماه سال جاری خبر داد و افزود: مقایسه این آمار با آمارهای مصدومین سال گذشته در همین مدت کاهش 27.8 را نشان می‌دهد، چرا که در سال گذشته 507 بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شده بودند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول