اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی چهارمحال و بختیاری خبر داد

بافت 60 هزار مترمربع فرش دستباف در شهرکرد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 60 هزار مترمربع فرش دستباف در این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

بافت 60 هزار مترمربع فرش دستباف در شهرکرد
اسکندر ملک‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر 6 هزار بافنده در اتحادیه‌های فرش دستباف روستایی این استان عضویت فعال دارند.
وی افزود: با توجه به جایگاه و اهمیت بافت فرش در این شهر پوشش دهی بافندگان فرش استان در دستور کار جدی این اتحادیه قرار گرفته است، بطوریکه در حال حاضر بیش از 15 هزار بافنده شهرکردی تحت پوشش این اتحادیه مشغول به فعالیت هستند.
ملک‌پور با اشاره به سبک‌های بافت فرش در این استان گفت: سبک بختیاری با استفاده از مواد پشم و پنبه، سبک نائینی با استفاده از مواد کرک و پشم،‌ طرح یلمه که پشم در پشم است و سبک گبه که تماما با استفاده از پشم کار می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سبک بختیاری توسط بافندگان شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، کوهرنگ و کیار،‌ سبک نائینی در شهرستان لردگان، طرح یلمه در شهرستان بروجن در سبک گبه در شهرستان اردل مورد استفاده قرار گرفته است.
وی یکی از عوامل مهم بازاریابی فرش را شناخت بازار هدف و سلیقه مصرف کننده دانست و گفت: شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارج از کشور در شناخت این مسیر بسیار موثر است.
ملک‌پور برگزاری دوره‌های آموزش به‌بافی برای بافندگان فرش روستایی را از دیگر راهکارهای رونق صادرات فرش دستباف این استان برشمرد و گفت: در این دوره آموزشی بافندگان فرش با به بافی، رفع عیوب فرش، نحوه استفاده از مصالح فرش آشنا می‎شوند.
مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آشنایی بافندگان فرش با نوع مصالح، مکان و میزان نور برای بافنده و رعایت بهداشت فردی در کارگاه‌های فرش‌بافی از دیگر اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی به‌بافی فرش در استان است.
وی بر ضرورت ارتقای جایگاه فرش دستباف ایران به‌ویژه این استان در سطح بازارهای بین‌المللی تأکید کرد و گفت: با برنامه ریزی مناسب باید از بحران ایجاد شده در جهان نهایت استفاده را کرد و جایگاه فرش دستباف ایران را ارتقا و این تولیدات را به بازارهای جدید نیز صادر کرد.
انتهای پیام/خ۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول