اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی فرش ایران:

بافت تابلوفرش بیداری اسلامی در تبریز ابداعی جدید و ماندگار است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: بافت تابلوفرش بیداری اسلامی در شهر تبریز و سردرود ابداعی جدید و ماندگار است.

بافت تابلوفرش بیداری اسلامی در تبریز ابداعی جدید و ماندگار است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی، فیصل مرداسی در حاشیه دیدار اعضای ستاد بافت تابلوفرش بیداری اسلامی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن سپاس از ستاد بافت تابلوفرش بیداری اسلامی اظهار داشت: این طرح اگر بخواهد ماندگار شود باید شاخصه‌های عنوان شده از سوی مقام معظم رهبری در نقشه آن دیده شود.
رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین در مورد ارزش این هنر خاطرنشان کرد: فرهنگ و هنر یک ملت مقوله‌ای انکارنشدنی است و فرش دستباف می‌تواند پیام‌رسان خوبی برای تاریخ گرانمایه ایران زمین در میان سایر ملل و  کشورها باشد.
مرداسی، در خصوص نقش اشتغالزایی فرش نیز بیان داشت: شاید در مشاغل خانگی هیچ شغلی به اندازه صنعت فرش دستباف اشتغالزایی نداشته و فرش دستباف تولید داخلی، صادرات و ارزآوری زیادی هم دارد و آذربایجان‌شرقی به‌عنوان یک قطب و جهت‌دهنده در این صنعت نیاز به توجه جدی دارد.
وی ادامه داد: خیلی تغییرات و دستورات از اینجا آغاز می‌شود و بیشترین سفر استانی بنده هم به آذربایجان‌شرقی بوده و مرکز ملی فرش ایران تلاش مضاعفی برای رونق این صنعت باید از خود نشان دهد.
رئیس مرکز ملی فرش ایران ضمن تقدیر از توجه استاندار آذربایجان‌شرقی به صنعت قالی تاکید کرد: انتظار می‌رود استاندار با توجه به سابقه حمایتی که از تولید فرش دارد همچنان در رفع مشکلات این قشر حمایت‌های لازم را داشته باشد چرا که شاید شغلی به این نجابت نداشته باشیم که این همه اشتغالزایی داشته باشد.
انتهای پیام/ح30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول