اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان:

فرش قرمز برای فرشبافان ایرانی پهن است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان گفت: براساس آمارها در حال حاضر دو میلیون نفر در ایران از طریق فرش‌بافی ارتزاق می‌کنند.

فرش قرمز برای فرشبافان ایرانی پهن است
ایمان زکریای رازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه صنعت فرش به عنوان پیشینه فرهنگی ایران مطرح است، اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود فرش به عنوان تنها صنعتی که از ایران به دیگر نقاط جهان صادر شده است، شناخته می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه هنرهای سنتی در جوامع گذشته نقش بسیار زیادی در اقتصاد و زندگی مردم داشته‌اند، اضافه کرد: هنر سنتی زمانی مطرح شده است که هنر مدرن متولد شده و در مقابل آن قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه هنر و صنعت فرش با سرمایه‌گذاری و هزینه‌های بسیار پایین می‌تواند در کشور به عنوان یک منبع ارزآور تلقی شود، تصریح کرد: علاوه بر آن صادر کردن این محصول و هنر سنتی در معرفی فرهنگ ملی و اصیل کشور موثر است.
زکریای رازی با اشاره به اینکه در حال حاضر در نظام چرخه تولید فرش در کشور بیشترین بهره و نفع به سرمایه‌گذاران تعلق می‌گیرد، ادامه داد: بافندگان به عنوان افراد کارمزدی برای سرمایه‌گذاران کار می‌کنند.
وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در زمینه جهاد اقتصادی در سال جاری اشاره کرد و گفت: باید خلاقیت و کارآفرینی در راستای رشد و توسعه اقتصاد به ویژه توسعه در زمینه صنعت فرش را افزایش داد.
عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه جهاد فرهنگی به عنوان پشتوانه جهاد اقتصادی در کشور مطرح است، ادامه داد: آموزش نیروهای جهادی در زمینه اقتصاد از جمله راهبردهای پیشرفت در اقتصاد محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه اکنون فرهنگ جامعه باید به سمت فرهنگ اقتصادی پیش رود، اضافه کرد: بر اساس پژوهش‌های محققان در دهه‌های آینده قدرت‌های نرم در زمینه‌های مختلف موفق عمل می‌کنند.
زکریای رازی مهم‌ترین رکن اقتصاد کشور را اقتصاد اسلامی برشمرد و اذعان داشت: عدم وابستگی اقتصادی، رفاه عمومی، رفع فقر و جلوگیری از انباشت ثروت از ویژگی‌های اقتصاد اسلامی محسوب می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول