اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه فرش دستباف اردبیل:

3800 بافنده فرش در دوره‌های به‌بافی شرکت کردند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه فرش دستباف استان اردبیل گفت: تا کنون بیش از 3 هزار و 800 بافنده فرش در نقاط مختلف استان اردبیل از دوره‌های آموزشی به‌بافی فرش استفاده کرده‌اند.

3800 بافنده فرش در دوره‌های به‌بافی شرکت کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مالک اژدر حسنی بعد از ظهر امروز در  جریان بازدید از طرح‌های آموزشی و دوره‌های به‌بافی فرش در گرمی اظهار داشت:‌ از 16 هزار بافنده فرش که در استان اردبیل سازماندهی شده‌اند برخی از بافندگان فرش نیز در حال سپری کردن دوره‌های آموزشی هستند.
وی اضافه کرد: این دوره‌های آموزشی همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا پایان امسال نیز در مناطق شهری و روستایی برای بافندگان علاقمند ادامه پیدا می‌کند.
رئیس اتحادیه فرش دستباف اردبیل هدف از برگزاری این دوره‌ها را ارتقای سطح آموزش بافندگان فرش اعلام کرد و گفت: در این دوره‌ها آموزش‌های لازم در حوزه استفاده از مواد اولیه مناسب، نقشه بافت فرش، بازاریابی و خدمات بیمه‌ای ارائه می‌شود که علاقمندان می‌توانند از آن استفاده کنند.
رئیس اتحادیه فرش دستباف اردبیل به سابقه دیرین فرش‌بافی در اردبیل به عنوان یک هنر صنعت بی‌بدیل اشاره کرد و افزود: نمونه این قدمت و صلابت را می‌توان در بافت فرش صفوی مشهورترین فرش این دوران مشاهده کرد که هم اکنون در موزه ویکتوریای انگلیس نگهداری می‌شود.
این مسئول تنوع طرح و نقشه‌های بافت فرش به ویژه از دوران صفویه در اردبیل را یادآور شد و ابراز داشت: از جمله این نقوش می‌توان به نقوش شاه‌عباسی، افشانی، هریس، گل فرنگی اشاره کرد.
حسنی ادامه داد: با این همه سابقه در بافت فرش، مشکلاتی پیشروی بافندگان است که در سال‌های اخیر سبب شده تا یک رکود نسبی را در این حوزه شاهد باشیم.
رئیس اتحادیه فرش دستباف اردبیل با انتقاد از برخی بی‌برنامگی‌ها در تولید فرش دستباف و کمبود بافندگان حرفه‌ای، بازاریابی و تبلیغات نامناسب اظهار داشت: همه این عوامل به مشکلات این هنر صنعت دامن زده و یک کاهش صادرات فرش را در شرایط حاضر شاهد هستیم.
وی در ادامه ابراز داشت: از یک میلیارد و 500 میلیون دلار صادرات فرش در کشور این رقم به کمتر از 450 میلیون دلار کاهش یافته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتحادیه فرش دستباف اردبیل تصریح کرد:‌ بازاریابی هدفمند متولیان امر می‌تواند در رونق فرش دستباف تمام نقاط کشور به ویژه اردبیل موثر باشد.
انتهای پیام/م20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول