اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد

ثبت نام 8 هزار فرشباف زنجانی در سایت مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تاکنون هشت هزار نفر از بافنده‌های فرش دستباف در استان زنجان در سایت مشاغل خانگی ثبت نام کرده‌اند.

ثبت نام 8 هزار فرشباف زنجانی در سایت مشاغل خانگی
محسن جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سهم اداره فرش استان زنجان از محل اعتبارات مشاغل خانگی بالغ بر 250 میلیون تومان اعلام شده است.
وی با اشاره به اینکه اعتبار اختصاص داده شده به اداره فرش استان زنجان پاسخگوی ارائه تسهیلات به همه متقاضیان مشاغل خانگی نیست، خاطر نشان کرد: ارائه 30 درصد از اعتبارات مشاغل خانگی نهادهای حمایتی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ارائه تسهیلات توسط این سازمان به متقاضیان موثر است.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه 30 درصد از اعتبارات نهادهای حمایتی در زمینه مشاغل خانگی برابر با پنج میلیارد و 500 میلیون تومان است، اضافه کرد: این میزان اعتبار، هزار و 800 نفر از فرشبافان را پوشش می‌دهد.
وی تصریح کرد: عمده اعتبارات در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی به نهاد‌های حمایتی تعلق می‌گیرد، که فقط نیازهای افراد زیر پوشش خود را تامین می‌کنند.
جعفری با بیان اینکه اعتبار ابلاغ شده در زمینه مشاغل خانگی به اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان 250 میلیون تومان بود، ادامه داد: این مبلغ پاسخگوی تعداد متقاضیانی که نام‌نویسی کرده‌اند، نیست.
وی با اشاره به اینکه مقرر شده بود 50 درصد از اعتبار ابلاغ شده در زمینه مشاغل خانگی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به قالیبافان مستقل تعلق گیرد، ادامه داد: این مبلغ در حال پرداخت به متقاضیان است.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه اعتبارات مشاغل خانگی استان زنجان در سال جاری 22 میلیارد تومان اعلام شده است، خاطر نشان کرد: 10 میلیارد و 500 میلیون تومان به اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، هفت میلیارد و 500 میلیون تومان به صندوق مهر امام رضا (ع)، دو میلیارد تومان به اداره کل بنیاد شهید امور ایثارگران، یک میلیارد تومان به تعاونی‌ها و 990 میلیون تومان نیز به سازمان بهزیستی استان زنجان ابلاغ شده است.
وی به ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش دستباف در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه دائمی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف و نیز معرفی فرش استان دایر می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول