اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیداها مراقب باشند

تبلیغ با عناوین غیرواقعی تحصیلی پیگرد قانونی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل با هشدار به داوطلبان انتخابات که با عناوین غیر واقعی تحصیلی خود تبلیغ می‌کنند گفت: کاندیداهایی که در جامعه خود را دکتر یا با القاب و عناوین مختلف معرفی می‌کنند باید برای اثبات این مسئله مدرک تحصیلی ارائه کنند.

تبلیغ با عناوین غیرواقعی تحصیلی پیگرد قانونی دارد
یوسف اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بر اساس تعاریفی که وزارت علوم از مدرک دکترا یا کارشناسی ارشد دارد نباید برخی از کاندیداها دچار افراط شده و با القاب نامشخص به وجهه حقیقی و حقوقی خود لطمه بزنند.
وی ادامه داد: مدعیان القاب و اضافه پسوندها و پیشوندها همچون دکتر، مهندس، ‌خانواده شهید، جانباز و برخی دیگر از القاب باید مدارک کافی را در این ارتباط ارائه کنند تا حقانیت آنها در این باب به اثبات برسد.
فرماندار اردبیل خطاب به فرهنگ و ارشاد و تمام چاپخانه‌ها در انتشار مطالبی با پسوند و پیشوند اضافی ابراز داشت: هیچ چاپخانه‌ای حق ندارد بدون تاییدیه فرمانداری برای کاندیدایی اضافه پسوند یا پیشوند قائل شده و القاب مختلف بدهد.
این مسئول افزود: حتی افرادی که مدعی حمایت گروه‌ها، احزاب و تشکل‌های مختلف از خودشان هستند باید به صورت کتبی مدارک ارائه کنند و گرنه ادعای آنها پوچ و واهی است. 
 
* دایر شدن 4 ستاد در اردبیل و یک ستاد در دیگر شهرها قانونی است

فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود  اظهار داشت: هر کاندیدایی حق دارد به جز اردبیل در شهرهای سرعین، نیر، ‌نمین و بخش‌های تابعه آنها یک ستاد دایر کند اما در شهر اردبیل به دلیل تقسیم آن به چهار منطقه هر کاندیدا حق دارد در هر منطقه شهری اردبیل ستادی دایر کند.
وی گفت: دایر کردن ستاد با هر عناوین دیگر غیرقانونی است و باید کاندیداها از راه‌اندازی ستادهای انتخاباتی در حوالی و نزدیک همدیگر پرهیز کنند تا چالش‌هایی را در این باب شاهد نباشیم.
اکبری همچنین ارسال هرگونه پیامک از سوی کاندیداها را قبل از مهلت مقرر تبلیغات غیرقانونی اعلام کرد و افزود: با کاندیداهای که پیامک‌های مختلفی را به عموم مردم ارسال کنند برخورد می‌شود و رفتار و اعمال آنها را رصد خواهیم کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: به ازای هر نماینده مجلس در حوزه انتخابیه اردبیل 15 نفر با هم رقابت می‌کنند تا کرسی مجلس را به دست آورند.
اکبری مهلت بررسی صلاحیت‌ها را از سوی هیئت اجرایی 10 روز اعلام کرد و گفت: نتایج حاصله به صورت محرمانه به کاندیداها اعلام می‌شود که آنها اگر اعتراضی به بررسی صلاحیت خود داشته باشند می‌توانند در مراحل بعد اعتراض کنند.
وی تصریح کرد: ما مجری انتخابات هستیم و حق ورود به سلایق و نظر کاندیداها را نداریم اما مشارکت را نسبت به انتخابات گذشته پرشور و حرارت پیش‌بینی می‌کنیم.
فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: با روشنگری‌ها و همراهی خوب رسانه‌ها در تبیین افکار عمومی و شاخصه انتخاب صحیح، امیدواریم انتخاباتی با حضور حداکثری را در 12 اسفند تجربه کنیم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول