اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان اصفهان:

گل‌آلودکنندگان فضای انتخابات از حاکم شدن عقلانیت می‌ترسند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان اصفهان با تاکید بر اینکه هرچه فضای انتخابات، شفاف، سالم، منطقی و بدون التهاب باشد، به طور حتم جریان حق، پیروز این میدان می‌شود، گفت: گل‌آلودکنندگان فضای انتخابات نگران از حاکم شدن فضای عقلانیت در جریان انتخابات هستند.

گل‌آلودکنندگان فضای انتخابات از حاکم شدن عقلانیت می‌ترسند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمدرضا اکرمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مبنای حرکت شورای نگهبان و هیئت‌های اجرایی است توجه ویژه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای ورود به عرصه انتخابات است.
وی یادآور شد: معظم له در ابتدای سال تاکید کردند که نباید فضای انتخاباتی تبدیل به چالش امنیتی شود بنابراین ما در شورای نگهبان دو مورد جذب مشارکت حداکثری مردم و بداخلاقی‌های انتخاباتی را احصا کرده‌ایم و درصدد هستیم حضور و مشارکت بیشتر مردم را در انتخابات پیش رو داشته باشیم و کم‌ترین بداخلاقی انتخاباتی را در این حوزه رقابتی داشته باشیم. 
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه نهمین دوره انتخابات مجلس، نخستین دوره پس از فتنه 88 است بنابراین بر این باور هستیم که از این فرصت با حضور مردم می‌توانیم برای تثبیت و تقویت پایه‌های نظام استفاده کنیم چرا که دشمن برای متزلزل کردن پایه‌های نظام دستورهای زیادی را مبنای برنامه‌های خود قرار داده است و این موضوع وظیفه سنگینی را در تحلیل و تفسیر رفتارهای دشمنان در زمان انتخابات بر دوش رسانه‌ها می‌گذارد.
وی با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات به سمت بداخلاقی انتخاباتی نروند، تصریح کرد: این بداخلاقی‌ها علاوه بر اینکه خلاف قانون است و مجازات دارد با عرف رفتارهای اجتماعی ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران سازگاری ندارد و ممکن است در کشورهای دیگر از این رفتارها به عنوان ابزارهای انتخاباتی استفاده کنند اما در ایران دستگاه‌های اجرایی و شورای نگهبان به عنوان خدمت رسان و پشتیبان هستند  و مهم‌تر اینکه هیئت‌های اجرایی از بین خود مردم انتخاب می‌شوند.

*بررسی صلاحیت کاندیدای انتخابات در 15 حوزه انتخابیه اصفهان انجام می‌شود
اکرمی با بیان اینکه وظیفه اصلی هیئت‌های اجرایی بررسی صلاحیت داوطلبان است، اضافه کرد: این هیئت‌های نظارت و اجرایی باید با استفاده از استعلام از مراجع چهارگانه وزارت اطلاعات، پلیس امنیت، دستگاه‌های قضایی و دادگستری‌ها و اداره ثبت احوال مدارک و اطلاعات و اخبار خود را از داوطلبان نمایندگی، به هیئت‌های اجرایی منعکس کنند.
وی ادامه داد: همچنین بررسی‌های محلی از داوطلبان در 15 حوزه انتخابیه اصلی استان اصفهان صورت می‌گیرد و در حوزه‌های فرعی صلاحیت‌ها بررسی نمی‌شود.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان اصفهان اضافه کرد: البته حوزه انتخابیه اصلی ارامنه جنوب کشور نیز در اصفهان قرار دارد اما اقلیت‌های مذهبی کلیمی و زرتشتی در حوزه‌های انتخابیه اصلی در استان دیگری تایید صلاحیت می‌شوند.
وی همچنین در مورد نامزدهایی که رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده باشند، گفت: این افراد می‌توانند شکایات خود از رای هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان را همراه با دلایل و مدارک طی یک هفته به استان را به نامزد اعلام کند.

*گل آلودکنندگان فضای انتخابات از حاکم شدن عقلانیت می‌ترسند
اکرمی با تاکید بر اینکه هرچه فضای انتخابات، شفاف، سالم، منطقی و بدون التهاب باشد، به طور حتم جریان حق، پیروز این میدان می‌شود، تصریح کرد: کسانی که به دنبال التهاب، عدم شفافیت و گل آلود کردن فضای انتخابات باشند به طور قطع نگران از حاکم شدن فضای عقلانیت در جریان انتخابات بوده و در صدد بهره برداری سوء و حاکم کردن جریان باطل هستند.
وی ادامه داد: تمامی اقشار جامعه  به نوعی در برگزاری انتخابات سالم مسئول هستند و هیئت نظارت و دستگاه‌های اجرایی باید عملکردشان در راستای  شفاف کردن انتخابات باشد و نامزدهای انتخاباتی نیز باید از فضاهای غیر انتخاباتی دوری کنند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان اصفهان خطاب به نامزدهایی که تأیید صلاحیت شده‌اند، بیان داشت: نامزدهای انتخاباتی از زمان ثبت نام، حق هیچ گونه تبلیغ انتخاباتی را ندارند و هر گونه رفتار تبلیغاتی خارج از فرصت هشت روزه در اسفند ماه، تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: هیچ یک از نامزدهای انتخابات یا هواداران آنها در رفتارهای تبلیغاتی حق ندارند که علیه سایر نامزدها، رفتار یا اقدامی کنند.

*کلنگ زنی و مصاحبه با رسانه‌ها وظیفه نمایندگان مجلس نیست
اکرمی همچنین خطاب به نمایندگان فعلی مجلس هشتم که در این دوره نیز نامزد شده‌اند، گفت: هر اقدامی که خارج از حوزه وظایف نمایندگی که شامل قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای انتخابات است از نماینده‌ای سر بزند رفتار تخلف گونه انتخاباتی محسوب می‌شود.
وی یادآور شد: وظیفه نمایندگان قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است و کلنگ زنی و مصاحبه کردن با رسانه‌ها و صدا و سیما و حضور در مراسم‌های عمومی از وظایف نمایندگان به شمار نمی‌رود و اگر نمایندگان فعلی به عنوان کاندیدای دوره جدید مجلس در محلی حضور یابند، این حرکت آنها تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان اصفهان اضافه کرد: استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای تمامی نامزدهای انتخاباتی اعم از نماینده یا غیر نماینده جرم محسوب می‌شود و هر کس که این امکانات را در اختیار آنها بگذارد، نیز مجرم است.

*شبکه 30 هزار نفری شورای نگهبان در اصفهان بر برگزاری انتخابات سالم نظارت دارند
وی همچنین به وجود یک شبکه 30 هزار نفری در شورای نگهبان برای اجرای هرچه بهتر انتخابات در سطح استان اصفهان خبر داد و افزود: حدود دو سوم این افراد را آقایان و مابقی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
اکرمی با بیان اینکه به دنبال برگزاری منطقی نظارت بر اجرای هر چه بهتر انتخابات هستیم، گفت: این شبکه 30 هزار نفری در قالب هیئت نظارت در استان اصفهان از سه ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در این زمینه آموزش‌های لازم در زمینه بصیرت افزایی، قوانین و مطالب مربوط با مبحث انتخابات  به آنها داده شده است.

*296 کاندیدا از مهر ماه 89 در شورای نگهبان اصفهان مصاحبه شدند
وی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه استان اصفهان همواره در بسیاری از عرصه‌ها پیشتاز سایر استان‌های کشور بوده است‌، گفت: برای نخستین بار در کشور از مهر 89، کاندیداهای احتمالی حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی شناسایی و برای مصاحبه دعوت شدند و مصاحبه‌های لازم با آنها انجام شد.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان اصفهان بیان داشت: تاکنون از 296 نفر کاندیدای انتخابات پیش رو مصاحبه لازم انجام و هم اکنون نیز این امر در حال انجام است.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول