اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

فضای رقابتی سالم در انتخابات موجب افزایش مشارکت می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: اگر فضای انتخابات، فضایی پر شور و رقابتی سالم باشد انگیزه‌ها را برای شرکت در انتخابات بیشتر خواهد کرد.

فضای رقابتی سالم در انتخابات موجب افزایش مشارکت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات و هیئت‌های اجرایی و بازرسی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان قم با اشاره به تفاوت‌های بنیادی و ریشه‌ای نظام مقدس جمهوری اسلامی با سایر نظام‌های رایج دنیا اظهار کرد: تاکنون حکومت‌ها و نظام‌های سیاسی متعددی مبتنی بر اراده فردی و جمعی شکل گرفته‌اند اما، امروز ناکارآمدی همه این مدل‌ها به اثبات رسیده است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مدل و ساختار جدید حکومتی به دنیا معرفی کرده است، افزود: دو شاخصه اصلی این ساختار مردم و دین است.
استاندار قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با تکیه بر جوهره دینی، پشتوانه مردم و ولایت فقیه در برابر همه توطئه‌ها ایستادگی کرده است، عنوان کرد: این عناصر قوام و دوام ویژه‌ای به نظام بخشیده و با اثبات کارآمدی آن امروز نظام و انقلاب اسلامی را به عنوان یک نظام الگو در جهان مطرح کرده است. 
موسی‌پور با اشاره به تجربه برگزاری بیش از 30 انتخابات باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم در طول حیات سه دهه نظام، از انتخابات به ‌عنوان یکی از عرصه‌های مهم نمایش قدرت مردمی و تقویت کننده نقش الگو پذیری نظام یاد کرد و گفت: هر چقدر حضور و مشارکت مردم در انتخابات تجلی بیشتری داشته باشد، به یقین این الگو بودن نظام نیز بهتر نمایان تر خواهد شد.
وی به میزان مشارکت بالای مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: میانگین مشارکت مردم در همه انتخابات برگزار شده کشور بالاتر از دیگر کشورها بوده و این میزان مشارکت حتی در کشورهای مدعی دموکراسی دیده نمی‌شود.
استاندار قم ادامه داد: این حضور و مشارکت و همراهی مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی به عنوان نقطه قوت و پشتوانه‌ای عظیم برای نظام و انقلاب محسوب می‌شود.
موسی‌پور با اشاره به ویژگی‌های نظام انتخاباتی کشور گفت: نظام انتخابات کشور مردمی‌ترین، سالم‌ترین و کامل‌ترین نظام انتخاباتی در دنیا بوده و مردم در همه فرآیندهای اجرای آن نقش و حضور مستقیم دارند.
وی با بیان اینکه در آستانه برگزاری یک انتخابات مهم و سرنوشت ساز دیگری قرار داریم، تصریح کرد: این انتخابات علاوه بر شکل گیری یکی از ارکان‌های مهم نظام، از جنبه‌های دیگر نیز حائز اهمیت بوده و مشارکت و حضور پرشور مردم در آن می‌تواند تعیین کننده و پیام‌های زیادی را برای کشورهای منطقه و جهان داشته باشد.
استاندار قم گفت: در چنین شرایطی نخستین و مهم‌ترین وظیفه همه مجریان و دست اندرکاران امر انتخابات باید فراهم کردن زمینه و بستر حضور و مشارکت حداکثری مردم بوده و تلاش کنند تا همه موانع، ذهنیت‌ها و هر آنچه که ممکن است به این مسئله خدشه وارد کند، برطرف کنند.
موسی‌پور ایجاد فضای رقابتی را از عوامل مهم مشارکت‌زا دانست و تصریح کرد: اگر فضای انتخابات، فضایی پرشور و رقابتی سالم باشد انگیزه‌ها را برای شرکت در انتخابات بیشتر خواهد کرد.
وی با تأکید بر لزوم فراهم شدن بستر رقابتی سالم انتخاباتی افزود: آمار بالا و تعدد نامزدها در این دوره از انتخابات، نوید چنین فضای پر تحرک و شور و نشاطی را داده است که البته باید این فضا به درستی هدایت شود.
استاندار قم از اطمینان دادن به مردم، احزاب، فعالان سیاسی و کاندیداها از سلامت انتخابات به ‌عنوان یکی دیگر از وظایف مهم مجریان انتخابات و از عوامل تاثیرگذار بر میزان مشارکت نام برد و گفت: مجریان و دست اندرکاران امر انتخابات باید به جد مراقب توطئه‌هایی باشند که در صدد زیر سئوال بردن اصل سلامت انتخابات هستند.
موسی‌پور با تأکید بر قانون‌مداری افزود: دست اندرکاران برگزاری انتخابات، باید قانون را ملاک کار خود قرار داده و با رعایت قانون به وظایف خود عمل کنند.
استاندار قم ضمن قدردانی از مسئولیت‌پذیری مجریان و دست اندرکاران انتخابات استان در پذیرش امور اجرایی و نظارتی انتخابات، ابراز امیدواری کرد که با همکاری، تعامل و قانون مداری همه اعضا و مسئولان، شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم و ثبت برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام باشیم.
انتهای پیام/ح30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول