اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال محقق می‌شود

راه‌اندازی نمایندگی ثبت احوال در شوسف

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی نمایندگی ثبت احوال در شهر شوسف نهبندان تا پایان امسال منوط بر فراهم کردن فضا و امکانات لازم در این زمینه خبر داد.

راه‌اندازی نمایندگی ثبت احوال در شوسف
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی پورحسین دوشنبه‌شب در جمع مسئولان اجرایی نهبندان و شهر شوسف اظهار داشت: در سال‌جاری برای راه‌اندازی نمایندگی ثبت احوال در چهار شهر استان مجوز لازم را اخذ کردیم که شهر شوسف جز این چهار شهر نیست.
وی اضافه کرد: اما با فراهم بودن فضا و امکانات لازم برای راه‌اندازی نمایندگی ثبت احوال در شهر شوسف این اداره کل در این ارتباط هیچ‌گونه مشکلی نداشته و می‌تواند تا پایان سال جاری نمایندگی ثبت احوال را در شهر شوسف ایجاد کند.
مدیر کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی در ادامه به انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی اشاره کرد و افزود: آمار و اطلاعات جمعیتی در ثبت احوال همیشه مستند بوده و هست و در همین راستا این اداره کل یک سالنامه آماری را در سال‌جاری تهیه و تمامی وقایع چهارگانه حیاتی را در آن ثبت کرده است.
پورحسین تصریح کرد: این سالنامه آماری به 145 اداره کل فرستاده شده و خراسان‌جنوبی در این زمینه نیز توانسته مقام برتر کشور را کسب کند.
وی با بیان اینکه زمان اعتبار کارت‌های شناسایی ملی تا پایان سال 92 تمدید شده است، گفت: در راستای تحویل کارت شناسایی ملی هوشمند به افراد تاکنون چند نهاد برای ارائه خدمات خویش در غالب این کارت شناسایی هوشمند اعلام آمادگی کردند.
مدیر کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی اظهار داشت: فاز نخست تحویل کارت شناسایی ملی هوشمند از ابتدای مهر ماه سال آینده آغاز می‌شود و انجام این مهم یک پرسه زمانی پنج ساله را می‌طلبد.
پورحسین در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر همکاری این نهاد برای طرح غربالگری شنوایی بهزیستی افزود: ثبت احوال در این زمینه با اداره بهزیستی همکاری لازم را انجام می‌دهد به این صورت که والدین نوزاد در زمان مهلت قانونی ثبت ولادت (15 روز پس از تولد) کار غربالگری شنوایی نوزادشان را انجام و پس از انجام این مهم برای کودک شناسنامه صادر شود.
بخشدار شوسف نیز در ادامه در ارتباط با راه‌اندازی نمایندگی ثبت احوال در این شهر تصریح کرد: هم‌اکنون تمامی زمینه‌ها به‌ویژه فضا و امکانات لازم برای ایجاد این نمایندگی در شهر شوسف فراهم شده است.
حسین هاشمی گفت: راه‌اندازی این نمایندگی و سایر نمایندگی‌های دیگر در شهر شوسف ضروری است چون‌که پراکندگی و مسافت‌های طولانی روستاهای این بخش بسیار زیاد است و مردم برای رفع مشکلات خویش باید تا مرکز شهرستان مسافت زیادی را طی کنند.
در ادامه این جلسه مدیر کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی از خبرنگار فارس نهبندان به دلیل پوشش و انعکاس اخبار این نهاد در شهرستان تقدیر کرد.
انتهای پیام/م20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول