اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

15 هزار هکتار برای اجرای آبیاری تحت فشار در گلستان معرفی شد

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: 15 هزار و 184 هکتار از اراضی کشاورزی استان برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های مذکور معرفی شده‌اند.

15 هزار هکتار برای اجرای آبیاری تحت فشار در گلستان معرفی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان، سیدمحسن حسینی در سی‌ و‌ دومین جلسه کمیته مشترک بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی استان که با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی در سالن جلسات شرکت آب منطقه‌ای استان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس مصوبه جلسه تیر ماه سال جاری شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مقرر شد طی سال 1390 در سطح 50 هزار هکتار از اراضی استان، سیستم آبیاری تحت فشار مطالعه و اجرا شود.
وی تصریح کرد: در راستای نیل به این هدف مهم، با توجه به مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مقرر شد مالکان تمام چاه‌های متقاضی حفر چاه به جای چاه (جابه‌جایی)، کف‌شکنی و تمدید پروانه بهره‌برداری و نیز برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی و نیز مالکان چاه‌های فاقد پروانه‌ای که بر اساس قانون ماده واحده تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری برای آنها پروانه بهره‌برداری صادر شود مکلف به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی زیرپوشش چاه‌های خود هستند.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان خاطر نشان کرد: تا 15 آذر ماه سال جاری در سطح استان یک هزار و 94 حلقه چاه با سطح اراضی 15 هزار و 184 هکتار اراضی زیرپوشش برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های مذکور معرفی شده‌اند.
حسینی همچنین افزود: با هماهنگی‌های انجام شده بین شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی آبیاری تحت فشار در شبکه سد شهید چمران کلاله، سد کوثر گرگان و بخشی از سد بوستان پیگیری خواهد شد.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال جاری حدود یک هزار و 300 متقاضی در سطح 14 شهرستان با حدود 19 هزار هکتار اراضی به این سازمان برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار مراجعه کرده‌اند.
محمد کفشگیری اظهار داشت: از این میان 16 هزار هکتار از اراضی وارد فاز مطالعه شد که از این تعداد بیش از 10 هزار هکتار تحت مطالعه و 2 هزار هکتار در حال اجرای سیستم بوده و همچنین سیستم آبیاری تحت فشار در سطح 400 هکتار از اراضی مذکور به بهره‌برداری رسیده است که با بهبود شرایط آب و هوایی کار سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.
وی همچنین یادآور شد: با وجود اعتبار 8 میلیارد تومانی که برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار به استان گلستان اختصاص داده شده است آمادگی برای فعالیت بیشتر وجود دارد البته تاکنون حدود 7 میلیارد تومان به کشاورزان استان اختصاص داده شده است.
انتهای پیام/ش30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول