اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان:

گلستان باید محور اصلی تجارت غلات شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: مقدمات کار برای اجرای همایش تجارت غلات در گلستان پیش بینی شده و بنا داریم همایش پرباری در استان برگزار کنیم تا گلستان، محور اصلی تجارت غلات شود.

گلستان باید محور اصلی تجارت غلات شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا غلامی در کارگروه توسعه صادرات که صبح امروز با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی استان در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن گلستان برگزار شد، اظهار داشت: همایش تجارت غلات 18 تا 20 اسفند در گرگان برگزار می‎شود که مقدمات انجام آن نیز فراهم شده است.
وی خاطر نشان کرد: سفرای کشورهایی که بیشتر در زمینه تجارت غلات همکاری دارند مانند کشورهای قزاقستان، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان و بخشی از کشورهای عربی پایین‎دست به این همایش دعوت می‎شوند که البته هنوز قطعی نشده است.
معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان یادآور شد: خانه صنعت و معدن استان نیز یک سرمایه‎گذار برای ساحل بندرگز معرفی کرده که از ماه آینده کلنگ شروع عملیات آن آغاز می‎شود.
غلامی بیان داشت: اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان با خانه صنعت و معدن در جذب سرمایه‎گذار فعالیت بسیار خوبی داشتند و تقریبا هفته‎ای دو سرمایه‎گذار را در اتاق داریم.
وی تصریح کرد: طی دو ماه اخیر نزدیک به 150 الی 160 میلیارد تومان مجوز صادر و زمین واگذار شده است که اگر همچنان با این روند پیش برویم می‎توانیم سالانه بیش از 3 هزار میلیارد تومان یا 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‎گذاری کنیم که البته هنوز هم ظرفیت بیشتری در این زمینه وجود دارد.
معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان متذکر شد: طی چهار سال آینده قرار است تا 30 هزار میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در استان داشته باشیم که این اعداد فقط با کمک بخش خصوصی و بخش دولتی می‎تواند امکان پذیر باشد.
غلامی در خصوص موافقت شرکت‎کنندگان در نمایشگاه اکتائو و نحوه برگزاری نمایشگاه گفت: میزان رضایتمندی در این نمایشگاه 60 درصد به بالا بوده و برآورده شدن انتظارات در نمایشگاه نیز بعضی معتقد بودند که انتظارات برآورده نشده و برخی نیز 60 درصد، میزان انتظارات را پایین‎تر از حد معمول دانستند.
وی در ادامه بیان داشت: شکل ظاهری نمایشگاه 90 درصد، افتتاحیه نمایشگاه 100 درصد به بالا، امکان حضور فعالان ایرانی در نمایشگاه بالای 85 درصد، کیفیت کالای عرضه شده 100 درصد، زمان برگزاری نمایشگاه 90 درصد و قیمت کالاهای ارائه شده در نمایشگاه را 60 درصد پایین تر از بازار اکتائو اعلام کرده بودند که این رضایتمندی نشان می‎دهد ایران چگونه در نمایشگاه ظاهر شده است.  
انتهای پیام/خ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول