اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان خبر داد

129 نفر در گلستان داوطلب مجلس نهم شدند

خبرگزاری فارس: مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان گفت: با پایان مهلت ثبت‌نام نمایندگی مجلس شمار داوطلبان شرکت در انتخابات نهمین دوره انتخابات در استان گلستان به 129 نفر رسید.

129 نفر در گلستان داوطلب مجلس نهم شدند
سیدقاسم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: از بین کاندیداهای ثبت‌نام شده 122 نفر مرد و هفت نفر زن هستند.بیشترین میزان ثبت‌نام شده‌ها از حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا با 39 نفر و کمترین میزان در حوزه انتخابیه شهرستان علی‌آبادکتول با 12 نفر کاندیدا بوده است.
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان گفت: سه نفر از کل ثبت‌نام شده در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا زن و در حوزه انتخابیه علی‌آبادکتول نیز یک کاندیدای زن ثبت‌نام کرده است.
حسینی افزود: در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان 16 نفر که همگی مرد هستند ثبت‌نام کردند.
وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر 17 نفر که همگی مرد هستند و همچنین در حوزه مینودشت، مراوه‌تپه و گالیکش 28 نفر که یک نفر زن می‌باشد، برای کاندیداتوری مجلس نهم ثبت‌نام کردند.
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان گفت: در حوزه انتخابیه گنبدکاووس نیز 17 نفر ثبت‌نام کردند که دو نفر زن هستند.
حسینی تصریح کرد: به جز عبدالله رستگار نماینده فعلی مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی بقیه نمایندگان حاضر استان گلستان برای مجلس نهم ثبت‌نام کردند.28 هزار نفر عوامل اجرایی، بازرسی، انتظامی برای هر چه باشکوه برگزار شدن انتخابات مجلس نهم مشارکت دارند.
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای انتخابات پرشور در استان گلستان فراهم شده است، گفت: یک حوزه انتخابیه استان با اعلام وزارت کشور به صورت صد در صد رایانه برگزار می‌شود و در مابقی حوزه‌ها تا 90 درصد انتخابات به صورت رایانه خواهد بود.
حسینی افزود: از نظر مدرک تحصیلی نیز هفت نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس، 97 نفر فوق لیسانس، 22 نفر دارای مدرک دکترا و سه نفر مدرک حوزوی هستند.از نظر سنی 104 نفر بین 30 سال تا 50 سال، 23 نفر بین 50 سال تا 60 سال و دو نفر 60 سال تا 70 سال سن دارند.
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان گفت: بالاترین سن ثبت‌نام شده برای کاندیداتوری مجلس نهم در استان گلستان از حوزه انتخابیه علی‌آبادکتول با 67 سال سن و کمترین سن مربوط به جوان 30 ساله از حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا است.
حسینی افزود: از نظر تعداد ثبت‌نام شده‌ها در مقایسه با مجلس هشتم نیز در این دوره 73 نفر کمتر ثبت‌نام کردند در انتخابات مجلس هشتم 202 نفر از استان گلستان کاندیدا شده بودند. پر ترافیک‌ترین روز ثبت‌نام در استان گلستان در روز ششم بوده که 31 نفر ثبت‌نام کرده بودند.
استان گلستان دارای شش حوزه انتخابیه با هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در گرگان و آق‌قلا دو کاندیدا در مجلس حضور خواهند داشت.
انتهای پیام/خ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول