اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در استان بوشهر محقق شد

تجهیز کلینیک جراحی پارس جنوبی به دستگاه اندازه‌گیری هورمون

خبرگزاری فارس: مسئول آزمایشگاه طبی کلینیک جراحی منطقه ویژه پارس جنوبی از تجهیز کلینیک جراحی منطقه ویژه پارس جنوبی به دستگاه اندازه‌گیری هورمون خبر داد.

تجهیز کلینیک جراحی پارس جنوبی به دستگاه اندازه‌گیری هورمون
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، مهدی دهقانی عصر امروز در آیین رونمایی از تجهیزات آزمایشگاهی جدید در پارس جنوبی اظهار داشت: کلینیک جراحی پارس جنوبی به منظور رفاه و آسایش کارکنان صنعت نفت و مردم بومی منطقه تلاش و فعالیت خوبی داشته و موفقیت‌های خوبی نیز حاصل شده است.
وی افزود: افزایش امکانات و تجهیزات درمانی و رضایت‌مندی مراجعه‌کنندگان مهم‌ترین اولویت این مجموعه است و برای رسیدن به این مهم از همه توان و ظرفیت موجود استفاده می‌کنیم.
مسئول آزمایشگاه طبی کلینیک جراحی منطقه ویژه پارس از نصب و راه‌اندازی یک دستگاه اندازه‌گیری هورمون در این آزمایشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگاه یاد شده با کمک منطقه ویژه پارس خریداری و راه‌اندازی شده است.
دهقانی افزود: دستگاه یاد شده از نوع تمام خودکار موسوم به «دستگاه هورمون الیزا پروسسور» است که برای نخستین بار در سطح استان بوشهر، در کلینیک جراحی منطقه ویژه پارس نصب و راه‌اندازی شده است.
وی تصریح کرد: این دستگاه در قیاس با دستگاه‌های مشابه «الیزا»، از سرعت پردازش و دقت عمل بسیار بالاتری برخوردار است و قابلیت اندازه‌گیری اکثر تست‌های هورمونی همچون تیروئید (T3 ،T4 ، TSH )، پروستات (PSA )، هورمون‌های جنسی (تستوسترون، پروژسترون، استروژن )، پرولاکتین و همچنین تشخیص انواع هپاتیت (A –B-C ) و ایدز (HIV ) را داراست.
دهقانی با اشاره به چگونگی اندازه‌گیری مقدار هورمون‌ها، یادآور شد: به طور معمول در بیماری‌های مختلف مقدار هورمون‌ها در خون افزایش یا کاهش می‌یابد و پزشک می‌تواند این گونه بیماری‌ها را با دانستن مقدار یک هورمون در خون تشخیص دهد.
وی بیان کرد: از این رو، پس از معاینه بیمار، چنانچه برخی از نشانه‌های بیماری هورمونی را در او تشخیص دهد، بررسی هورمونی را به بیمار پیشنهاد می‌دهد؛ بیمار نیز به آزمایشگاه تشخیص طبی مراجعه می‌کند و در بخش هورمون‌شناسی، به وسیله خون‌گیری از بیمار، هورمون موجود در خون وی با کمک ابزارها و روش‌های زیست شیمیایی، اندازه‌گیری می‌شود.
بر‌اساس این گزارش، 19 مرکز شامل یک مرکز اورژانس و درمانگاه جراحی و سه مرکز سلامت کار و یک مرکز پزشکی خانواده و 14 مرکز بهداشتی و درمانی به منظور خدمات‌رسانی به کارکنان منطقه ویژه و مردم بومی منطقه عسلویه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مستقر شده‌اند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول