اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان خبر داد

ثبت‌نام 33 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان از ثبت‌نام 32 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در پنج روز نخست ثبت‌نام از داوطلبان در زنجان خبر داد.

ثبت‌نام 33 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان
فیروز احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان زنجان همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا 9 دی ماه سال جاری ادامه می‌یابد.
وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکلی در راستای ثبت‌نام داوطلبان وجود ندارد، افزود: تا کنون 32 نفر در استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرده‌اند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان یادآور شد: بلافاصله پس از دریافت دستور آغاز انتخابات از سوی مقام عالی وزارت کشور، مراتب ثبت‌نام از داوطلبان در ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه مستقر در فرمانداری‌های استان زنجان آغاز شده است.
وی ادامه داد: داوطلبان می‌توانند علاوه بر فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه از طریق مراجعه به ستاد انتخابات کشور یا سفارتخانه‌ها‌، کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات اعلام و ثبت‌نام کنند.
احمدی در مورد زمان ثبت‌نام افزود: برابر مفاد ماده 45 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلبان نمایندگی مجلس فقط هفت روز فرصت دارند تا با مراجعه به فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه پرسشنامه مخصوص اعلام داوطلبی را تکمیل و به همراه مدارک مربوطه به مسئولان ثبت‌نام مستقر در ستاد انتخابات تسلیم کنند.
وی ادامه داد: بر اساس مواد 31 و32 قانون انتخابات، همزمان با آغاز عملیات اجرایی انتخابات، هیئت‌های اجرایی در ستاد انتخابات فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به عنوان حوزه‌های اصلی و فرعی انتخابات با فراخوانی 30 نفر از معتمدان واجد شرایط تشکیل و پس از تأیید مراحل انتخاب هیئت اجرایی از سوی هیئت نظارت بر انتخابات‌، امور اجرایی انتخابات با هماهنگی هیئت اجرایی برابر قانون و مقررات موضوعه طی مراحل مشخص انجام می‌شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان افزود: از آنجایی که انتخابات تجلی عینی مردم سالاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، همه عناصر برگزاری انتخابات از بطن مردم بوده و توسط اقشار مختلف ملت انجام می‌شود.
وی در مورد عوامل اجرایی انتخابات افزود: با هماهنگی مسؤلان شهرستان و ارگان‌های ذی‌ربط از میان معتمدان محلی که دارای شرایط مندرج در قانون است، عوامل اجرایی از سوی فرمانداران و بخشداران در جلسه‌ای رسمی حضور یافته و از میان خود هشت نفر را به عنوان هیئت اجرایی انتخابات با رأی مخفی برمی‌گزینند‌.
 انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول