اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات اعلام کرد

ثبت‌نام 14 نفر از ‌حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات برای مجلس

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات گفت: داوطلبان حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات که در این حوزه موفق به ثبت‌نام شده‌اند 14 نفر مرد هستند.

ثبت‌نام 14 نفر از ‌حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات برای مجلس
حسین خدرویسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاوه اظهار کرد: داوطلبان حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات که در این حوزه موفق به ثبت‌نام شده‌اند 14 نفر مرد هستند که از نظر مدرک تحصیلی یک نفر فوق دیپلم، یک نفر لیسانس، 9 نفر فوق لیسانس و 3 نفر از آن‌ها دارای مدرک دکترا هستند.
وی در خصوص افراد ثبت‌نام کننده‌ای که مدرک تحصیلی پایین‌تر از کارشناسی ارشد دارند، افزود: طبق قانون انتخابات مجلس برای افرادی که سابقه دو دوره نمایندگی مجلس را داشته‌اند، هر یک از این دوره‌ها معادل یک مقطع تحصیلی محاسبه شده، همچنین افرادی که دارای سابقه ایثارگری و یا از خانواده معظم شهدا باشند نیز یک مقطع تحصیلی برای آن‌ها محاسبه خواهد شد و اگر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی نیز باشند می‌توانند در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده و داوطلب نمایندگی شوند.
فرماندار شهرستان پاوه در خصوص سن داوطلبان حوزه پاوه و اورامانات گفت: کم‌سن‌ترین داوطلب در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات 32 سال و مسن‌ترین آن‌ها 50 سال سن دارد.
وی تصریح کرد: از امروز کار بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در استان کرمانشاه آغاز شده و تا پایان روز 19 دی‌ماه ادامه خواهد یافت.
رئیس حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات جمعیت این حوزه را ۲۰۸۱۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: 55‌ هزار نفر از این جمعیت در شهرستان پاوه ساکن هستند.
خدرویسی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ همه افرادی که در نهایت برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت می‌شوند اخلاق انتخاباتی را رعایت کرده و زمینه مشارکت حداکثری مردم را در روز رای‌گیری فراهم آورند.
خاطر‌نشان می‌شود؛ نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه 12 اسفند‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول