اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهاباد:

زکات به عنوان یک واجب برای مردم فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهاباد گفت: زکات باید به عنوان یکی از فروع دین و امری واجب برای مردم فرهنگ‌سازی شود.

زکات به عنوان یک واجب برای مردم فرهنگ‌سازی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام محمد ملاحسنی صبح امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان بهاباد اظهار داشت: پرداختن زکات باعث افزایش و برکت مال است و از مردم رفع بلا می‌کند.
وی بر اساس آیات و روایات قرآنی به اهمیت و جایگاه زکات در اسلام اشاره کرد و افزود: دادن زکات موجب بیمه کردن اموال و تزکیه نفوس است و مثال‌های عینی این موضوع در بین کشاورزان دیده شده است.
ملاحسینی خاطرنشان کرد: زکات یک واجب دینی و از فروع دین است و برای فرهنگ‌سازی در میان مردم باید به این امر توجه جدی داشت.
رئیس ستاد زکات شهرستان بهاباد همچنین دیدگاه‌های خود در زمینه احیای فرهنگ زکات در جامعه را بیان کرد و گفت: یکی از راه‌های مصرف زکات انجام پروژه‌های عمرانی در روستاهاست که این خود سبب آبادانی مناطق محروم می‌شود.
مسئول ستاد زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد نیز در این جلسه ضمن تشریح قانون جدید زکات که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسیده، به ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت اعتبارات و تشویق زکات در سال‌های گذشته پرداخت.
حجت‌الاسلام محمد فخرآبادی با اشاره به قانونی شدن بحث جمع‌آوری زکات توسط کمیته امداد، از روحانیت، مسئولان و معتمدان خواست برای ترویج فرهنگ زکات تبلیغ گسترده و چهره به چهره داشته باشند و از دستگاه‌های دولتی فعال در امر زکات در شهرستان بهاباد به ویژه جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش تشکر کرد.
معاون فرماندار بهاباد نیز در این نشست با اشاره به نقش و اهمیت زکات در اسلام عنوان کرد: دومین فرمان و دستور الهی پس از فریضه نماز، امر به پرداخت زکات است که باید به آن توجه ویژه شود.
عباس کاظمیان از عموم مردم به ویژه کشاورزان خواست زکات خود را به کمیته امداد تحویل دهند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بهاباد نیز در این نشست گزارشی اجمالی از فعالیت‌های دبیرخانه زکات ارائه کرد.
در این نشست همچنین از دو دانش‌آموز که در مسابقه نشریه دیواری و مقاله نویسی با موضوع نشر فرهنگ زکات شرکت کرده و رتبه آورده بودند با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
این مسابقه از سوی اداره آموزش و پرورش در سطح مدارس شهرستان برگزار شده بود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول