اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد ‌‌‌کردستان اعلام کرد:

جمع‌آوری 7.2 میلیارد ریال زکات در کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان از جمع‌‌آوری 7 میلیارد و 240 میلیون ریال زکات در این استان از سال 84 تاکنون خبر داد.

جمع‌آوری 7.2 میلیارد ریال زکات در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،‌ قنبر موسی‌نژاد بعد از ظهر امروز در گردهمایی مسئولان و رابطین توسعه مشارکت‌های مردمی استان کردستان در اردوگاه امام علی(ع) در سنندج، اظهارداشت: در سال 84، 3 میلیون و 400 هزار ریال زکات در کردستان جمع‌آوری شد که اکنون این رقم امروز با تلاش فعالان این عرصه و تقویت فرهنگ ارزشی پرداخت زکات در جامعه به بیش از 7 میلیارد ریال رسیده است.
وی با بیان اینکه استان کردستان براساس برنامه‌های انجام شده جزو استان‌های برتر کشور در زمینه پرداخت و جمع‌آوری زکات است، خاطرنشان کرد: کردستان بعد از استان خوزستان رتبه برتر کشور را در این زمینه داراست.
وی همچنین از کسب رتبه نخست استان در بحث توسعه مشارکت‌های مردمی در سطح کشور خبر داد و گفت: در بحث جمع‌آوری زکات فطریه نیز برای نخستین بار در استان بیش از یک میلیارد تومان جمع‌آوری شده است.
موسی‌نژاد با بیان اینکه در سند چشم‌انداز 20 ساله این نهاد مقدس شش ویژگی مهم مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: سه ویژگی از آن مربوط به حوزه مشارکت‌هاست که این نشان از اهمیت این حوزه در این نهاد مقدس دارد.
وی تصریح کرد: با توجه با نامگذاری سال‌جاری با عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری و همچنین شعار امسال امداد با عنوان سال همت، سلامت و توانمندی، اقدامات و برنامه‌های بسیار مهمی در راستای تحقق این شعار در حال انجام است.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از سال‌جاری به عنوان نهضت توسعه مشارکت‌های مردمی در این نهاد مقدس نام برد و اضافه کرد: باید همه فعالان این عرصه در استان به منظور تحقق این مهم به صورت یکپارچه تلاش مضاعفی داشته باشند.
موسی‌نژاد با بیان اینکه توانمندسازی محرومین و نیازمندان مهم‌ترین هدف و رسالت کمیته امداد امام (ره) است، خاطرنشان کرد: برای انجام این رسالت عظیم نیاز به وجود نیروی انسانی متخصص، آموزش دیده و توانمند امری ضروری است.
به گفته وی، آموزش و ارتقای سطح توانمندی نیروهای و فعالان این عرصه جزو اولویت‌های امداد قرار دارد و در این راستا دوره‌های مختلف آموزشی نیز در کشور و استان برگزار شده و می‌شود.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در پایان خاطرنشان کرد: تلاش‌های انجام شده در سطح استان در بحث مشارکت‌های مردمی جایگاه کمیته امداد استان را ارتقا بخشیده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول