اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مهر ماه 91 محقق می‌شود

تولید زودهنگام گاز در بزرگ‌ترین فاز پارس‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تولید زودهنگام گاز در بزرگ‌ترین فاز پارس جنوبی در مهر سال آینده خبر داد.

تولید زودهنگام گاز در بزرگ‌ترین فاز پارس‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، موسی سوری در بازدید از طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه فازهای در دست اجرای پارس جنوبی از مهم‌ترین اولویت‌های صنعت نفت است و بویژه با روی کار آمدن رستم قاسمی در وزارت نفت این امر شتاب بیشتری داشته است.
وی افزود: فاز 12 در واقع بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فاز پارس جنوبی است که معادل سه فاز اهمیت دارد و امیدوار هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به تولیدات این فاز خاطرنشان کرد: تولید روزانه 78 میلیون مترمکعب گاز برای تزریق به خط لوله ششم سراسری، تولید روزانه 110 هزار بشکه میعانات گازی و تولید روزانه 750 تن گوگرد از مهم‌ترین تولیدات این فاز است.
سوری تصریح کرد: طی یکسال اخیر شاهد بیشترین پیشرفت فیزیکی در فاز 12 بوده‌ایم و چند برابر سال‌های قبل از آن، رشد فیزیکی این طرح بوده است.
وی اضافه کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته و بر اساس وضعیت موجود، هم‌اکنون فاز 12 بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس بیان کرد: در یکسال گذشته فاز 12 پارس جنوبی به طور میانگین هر ماه بیش از 3.6 درصد پیشرفت داشته و در مدت یکسال اخیر بیش از 40 درصد پیشرفت در فاز 12 داشته‌ایم.
سوری اذعان داشت: در ماه گذشته فاز 12 بیش از 5 درصد پیشرفت داشته و در ماه قبل از آن نیز حدود 4.5 درصد پیشرفت فاز 12 پارس جنوبی بوده و روز به روز شاهد پیشرفت بیشتری در این فاز مهم و ارزشمند هستیم.
وی از پیشرفت 92 درصدی لوله‌گذاری دریایی فاز 12 خبر داد و گفت: حفاری دریایی فاز 12 نیز بیش از 66 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نشان دهنده تلاش چشمگیر متخصصان صنعت نفت کشور است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تولید زودهنگام گاز در بزرگترین فاز پارس جنوبی در مهر سال آینده خبر داد و یادآور شد: تولید زودهنگام گاز در فاز 12 پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین فاز این میدان در سکوی اول در مهر آینده آغاز می‌شود و به تدریج در سکوهای دوم و سوم نیز انجام خواهد شد.
سوری تصریح کرد: تلاش بسیار ارزشمندی توسط وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در این میدان گازی در حال انجام است و تمام توان خود را برای راه‌اندازی فازها در موعد مقرر به کار گرفته‌ایم.
وی متذکر شد: در سال جهاد اقتصادی باید بیش از گذشته تلاش و فعالیت کنیم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم و باید از همه امکانات و توانمندی‌های موجود استفاده بهینه را ببریم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول