اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان کنگان خبر داد

برگزاری جشن کامل باسوادی کنگان در مهر 91

خبرگزاری فارس: رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان کنگان از برگزاری جشن کامل باسوادی کنگان در مهر ماه 91 خبر داد.

برگزاری جشن کامل باسوادی کنگان در مهر 91
به گزارش‌ خبرگزاری فارس از کنگان محمد الوندی در آیین تجلیل از آموزشیاران سوادآموزی بندر کنگان اظهار داشت: نهضت سوادآموزی از مهم‌ترین ابتکارات امام خمینی(ره) در کشور است و این نهاد نقش مهمی در باسواد کردن اقشار مختلف داشته است.
وی افزود: در اسلام تاکید زیادی به سوادآموزی شده و همه باید نسبت به جذب افراد بی‌سواد و رفع کامل بی‌سوادی در شهرستان اهتمام ورزیم.
رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان کنگان از برگزاری جشن کامل باسوادی کنگان در مهرماه 91 خبر داد و خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده در روستاها و با جذب تمام بی‌سوادان انتظار داریم جشن کامل باسوادی را در مهرماه سال آینده برگزار کنیم.
الوندی تصریح کرد: با همراهی آموزشیاران و همکاری مدیریت آموزش و پرورش توانستیم با 57 نفر آموزشیار و تعداد 382 کلاس درس، در سال جاری تعداد 612 نفر را با سواد کنیم که گامی بزرگ در گسترش سوادآموزی است.
وی اضافه کرد: در سال جاری در روستاها 387 نفر بی‌سواد جدید را شناسایی کرده‌ایم تا ان‌شاءالله در سال 91 بتوانیم جشن باسوادی برگزار کنیم.
الوندی با بیان اینکه در این شهرستان 61 نفر آموزشیار فعال هستند گفت: این تعداد آموزشیار در 14 روستا و 5 شهر فعالیت دارند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کنگان نیز ضرورت تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام (ره) را انجام مأموریت آموزشیاران در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور دانست. 
عباس شریف با اشاره به بحث استخدام آموزشیاران ابراز داشت: تا پایان مرداد ماه سال آینده تمام نیروهای سوادآموزی تعیین تکلیف خواهند شد.
وی افزود: با توجه به تغییر نظام آموزشی به 3 – 3 – 6 و اجرای آن در سال آینده و ترسیم سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تغییرات اساسی در این حوزه این امر نیز تحقق خواهد یافت و نیروهای سوادآموزی جذب آموزش و پرورش خواهند شد.
شریف در پایان اذعان داشت: از همه مردم و مسئولان می‌خواهیم در راستای شناسایی افراد بی‌سواد در روستاها همکاری کنند تا بتوانیم جشن باسوادی را زودتر برگزار کنیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول