اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 2 سال آینده

مازندران قطب برتر تولید توت فرنگی کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تا دو سال آینده، مازندران قطب برتر تولید توت فرنگی در کشور می‌شود.

مازندران قطب برتر تولید توت فرنگی کشور می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، رضا عظیمی بعدازظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش بهنمیر در حسینیه آغوزبن شهر بهنمیر بیان داشت: در زمینه پروژه‌های زیربنایی بخش کشاورزی، می‌توان به پروژه بسیار مهم استانی بانک جهانی(پروژه آب و خاک البرز) که شامل چهار شهرستان بابلسر، جویبار، سوادکوه و قائمشهر است اشاره کرد که 70 درصد این پروژه در بهنمیر اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: پروژه آب و خاک البرز مشکل اعتباری ندارد، مشکل اصلی ما آزادسازی مسیر است، به محض اینکه بسترها و مسیرها آزاد شود، هر چه سریع‌تر پروژه انجام می‌شود.
عظیمی بیان داشت: با توجه به مهندسی‌های انجام شده در زمینه کشاورزی، کارشناسان به این نکته پی بردند که کشاورزی تنها بخشی است که بیشترین آسیب‌پذیری را داراست.
این مسئول خاطرنشان کرد: بارندگی، کم‌آبی و خشکسالی می‌تواند کشاورز را دچار ضرر و زیان کرده و تمام زحمات یکساله کشاورزان را از بین ببرد.
  
* بیمه کشاورزی مثل بیمه خودرو فراگیر شود
عظیمی تصریح کرد: دولت بیمه کشاورزی را برای جبران خسارت محصولات کشاورزی در نظر گرفته و امیدواریم بیمه کشاورزی مثل بیمه خودرو که ضروری است، جزء سیاست اصلی دولت قرار گرفته و اجرایی شود.
وی ابراز داشت: برای راندمان بهتر از اراضی توت فرنگی، بهتر است از آبیاری تحت فشار قطره‌ای استفاده شود. 
این مسئول اذعان داشت: در سال جاری، دولت برای حمایت از کشاورزان، آبیاری تحت فشار را مطرح کرد تا بتواند بهترین راندمان را برای محصولات فراهم کند.
عظیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مازندران در بحث تولید توت فرنگی رتبه دوم کشور را داراست و شهر بهنمیر نیز محور اصلی تولید توت فرنگی است امیدواریم تا دو سال آینده با استفاده از آبیاری تحت فشار قطره‌ای، مازندران را به قطب برتر توت فرنگی در کشور تبدیل کنیم.
انتهای پیام/ن۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول