اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج؛

نخستین پژوهشکده توت‌فرنگی کشور راه‌اندازی می شود

خبرگزاری فارس: عضو کارگروه اقتصادکشاورزی دانشگاه کردستان، گفت: در صورت تأمین اعتبار و حمایت استانی و ملی، شاهد افتتاح نخستین پژوهشکده توت‌فرنگی کشور تا بهمن ماه سال جاری خواهیم بود.

نخستین پژوهشکده توت‌فرنگی کشور راه‌اندازی می شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حامد قادرزاده شنبه‌شب در جلسه شورای کانون توت‌فرنگی ‌کاران کشور در سنندج، اظهار داشت: با توجه به تولید روبه رشد توت‌فرنگی در کشور، طرح راه‌اندازی پژوهشکده توت‌فرنگی از چند سال قبل توسط دانشگاه کردستان پیگیری شده و به عنوان یک طرح پژوهشی در دانشگاه مصوب شده و در قالب طرح‌های سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان قسمتی از ساختمان آموزشی جدیدالتأسیس دانشگاه برای این مهم در نظر گرفته شده است.
عضو شورای هماهنگی کانون توت‌فرنگی کاران کشور، تصریح کرد: مکان مورد نظر در دانشگاه کردستان فراهم شده است و در صورت تقبل بخشی از اعتبارات مورد نیاز توسط کانون توت‌فرنگی کاران کشور و حمایت‌های استانی و ملی از این طرح شاهد تحولات عظیمی در تولید، بازاریابی و اصلاح ژنتیکی و ارائه محصولات پربازده خواهیم بود.
قادرزاده افزود: ساختار تولید متناسب با نیاز بازار نیست واین مرکز پژوهشی مأمنی برای دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی و ارتقای فعالیت‌های تحقیقاتی در این خصوص خواهد بود و هرکس در زمینه توت فرنگی در هر نقطه از کشور بخواهد کار کند می‌تواند از خدمات این مرکز استفاده کند.
وی خاطرنشان کرد: این مرکز کاملاً مجزا از دانشگاه کردستان بوده و به هیچ عنوان وابسته به بودجه‌های دانشگاه نیست و حداقل پنج سال است که محققان دانشگاهی استان برای راه‌اندازی این مرکز پژوهشی فعالیت‌های بی‌دریغی را آغاز کرده‌اند.
وی همچنین از حمایت و هدایت پایان نامه‌های دانشجویی با محوریت این مرکز خبر داد و افزود: این پژوهشکده می‌تواند زمینه‌های لازم برای تقویت بنیه تولید علمی و تحقیقاتی در راستای بازاریابی و افزایش تولید توت‌فرنگی در کشور را به ارمغان آورد و امید است با حمایت مسئولان و دستگاه‌های متولی امر شاهد راه‌اندازی این مرکز پژوهشی و تحقیقاتی باشیم.
قادرزاده خاطرنشان کرد: تاکنون دانشگاه کردستان بیش از 500 میلیون ریال برای ساخت مکان این پژوهشکده صرف کرده و فراهم کردن تجهیزات و امکانات دیگر این مرکز نیاز به مساعدت و هماهنگی دستگاه‌های متولی و کانون توت‌فرنگی کاران دارد.
وی افزود: با چند اصلاحیه خوشبختانه وزارت علوم این طرح پژوهشی را برای استان مصوب کرده و در صورت اجرایی نشدن این طرح ممکن است به نقطه ای دیگر از کشور ارجاع داده شود و این مورد برای استان کردستان که بزرگ‌ترین استان تولید کننده کشور و مرکز دبیرخانه کانون توت فرنگی کاران کشور است جای بسی نگرانی خواهد بود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول