اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

کشاورزی آذربایجان شرقی 1000 میلیارد ریال اعتبار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سهم استان از صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی یک هزار میلیارد ریال است که به کشاورزان اختصاص می یابد.

کشاورزی آذربایجان شرقی 1000 میلیارد ریال اعتبار می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه بررسی تسهیلات صندوق توسعه ملی به تشریح نحوه تقسیم اعتبار اختصاص یافته از منابع صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی استان پرداخت.
وی با بیان اینکه در این رابطه بانک کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی قراردادهایی را با صندوق توسعه ملی منعقد کرده‌اند تا تسهیلات در نظر گرفته شده به بخش کشاورزی اختصاص یابد، افزود: طبق مصوبه صندوق، همه زیر بخش‌های کشاورزی می‌توانند از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کرده و هر طرحی که در بخش کشاورزی شاخص باشد می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه در بخش کشاورزی اولویت‌ها مشخص شده است، افزود: طبق برنامه پنجم توسعه، زیربخش دام و طیور، تولیدات گیاهی و مکانیزاسیون، بهینه سازی مصرف انرژی، تولید شیر، گوشت قرمز و سفید و صنایع بسته بندی و فرآوری از دیگر مباحثی است که در برنامه پنجم توسعه بر آنها تأکید شده است .
وی با بیان اینکه از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بانک کشاورزی قرار می‌گیرد تا در بخش کشاورزی هزینه شود، افزود: از این مبلغ، باید سعی شود حداقل 1000 میلیارد ریال در این استان جذب شود.
محمدیان با اشاره به بند 16 قانون بودجه 1390 گفت: طبق این بند قانونی، مقرر شده است منابع صندوق توسعه ملی برای بخش کشاورزی به صورت ریالی در اختیار بخش قرار گیرد و طبق مصوبه طرح  دو  فوریتی مجلس، بازپرداخت این تسهیلات به صورت ریالی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه ده‌ها طرح شناسایی شده و بقیه نیز در حال شناسایی بوده تا از این تسهیلات استفاده کنند، افزود: جلسات هماهنگی با مسئولان بانک کشاورزی برگزار شده است تا همه کسانی که متقاضی اجرای طرح‌های با توجیه فنی و اقتصادی هستند برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه نرخ تسهیلات صندوق توسعه ملی یک درصد کمتر از نرخ‌های رایج بسته سیاستی نظارتی بانکی در سال‌جاری خواهد بود، گفت: به‌عنوان مثال در عقود مبادله‌ای با بازپرداخت 24 ماهه 10 درصد و با دوره باز پرداخت بیشتر 13 در صد و در عقود مشارکتی بین 13 تا 15 درصد پرداخت خواهد شد.
محمدیان با بیان اینکه از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی سهم صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی مشخص شده است، ادامه داد: از این میزان اعتبار تسهیلاتی اختصاص یافته، سهم آذربایجان شرقی در حدود 1000 میلیارد ریال بوده است که طبق مصوبه اعضای صندوق به طرح های بزرگ کشاورزی اختصاص می‌یابد. 
وی با بیان اینکه این تسهیلات در بخش‌ها و طرح‌های توجیه دار و با نظر این سازمان پرداخت خواهد شد، افزود: بازپرداخت این تسهیلات در مناطق محروم 10 ساله و در سایر مناطق هشت ساله خواهد بود.
محمدیان سهم صنایع بسته‌بندی، فرآوری، بازاریابی و صادرات را، 40 درصد عنوان کرد و افزود: 40 درصد باقی مانده این مبلغ در بخش دام و طیور و آبزیان و  20 درصد نیز در زیر بخش تولیدات زراعی، باغبانی و مکانیزاسیون صرف خواهد شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول