اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

توسعه صنایع تبدیلی، تولید توت ‌فرنگی را چند برابر می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان با اشاره به فراهم کردن زمینه جذب سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی توت ‌فرنگی در استان بر هماهنگی همه اعضای شورای هماهنگی کانون توت ‌فرنگی‌کاران در این خصوص تأکید کرد.

توسعه صنایع تبدیلی، تولید توت ‌فرنگی را چند برابر می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی شنبه‌شب در جلسه شورای کانون توت‌ فرنگی‌کاران کشور در سنندج اظهار داشت: کانون ملی توت‌ فرنگی برنامه‌های خود را در قالب کشوری پیگیری می‌کند و انتظار می‌رود که بخش خصوصی نیز با همکاری و مشارکت بخش‌های دولتی در راستای توجه به نیازهای این بخش همکاری و مشارکت مناسبی داشته باشند.
وی به حمایت‌های دولت از تولید این محصول اشاره کرد و افزود: دولت با تشکیل کانون توت‌ فرنگی‌کاران کشور با محوریت و ریاست استان کردستان موافقت کرده و این کانون برای حمایت گسترده و همه جانبه از صنعت، فناوری و تحقیقات محصول توت فرنگی فعالیت های منسجمی را آغاز کرده است.
رئیس کانون توت‌ فرنگی‌کاران کشور اظهار داشت: با توجه به توانمندی، دانش و تجربیات اعضای کانون توت ‌فرنگی‌کاران کشور اقدامات خوبی برای توسعه فناوری و بازاریابی این محصول صورت گرفته و این کانون برنامه‎های مناسبی در دستور کار قرار داده است. 
استاندار کردستان با اشاره به رتبه نخست استان در تولید توت‌فرنگی کشور، افزود: در پی سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به کردستان در سال 88 کانون ملی توت‌فرنگی به مرکزیت این استان شکل گرفت و طی سه سال اخیر نیز اقدامات بسیار خوبی در چارچوب این کانون برای حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان این عرصه صورت گرفته است.
شهبازی خاطرنشان کرد: کردستان قطب تولید این محصول در کشور است و باید راهکارهای موثری برای کاشت و تولید مطلوب‌تری با نگاه تجاری و افزایش درآمدزایی برای تولیدکنندگان در این استان صورت گیرد.
وی افزود: تشکیل کانون توت ‌فرنگی‌کاران کشور صنعتی شدن این محصول را تسریع می‌کند و امید است با استقبال سرمایه‌گذاران در این عرصه شاهد تولید بیش از پیش این محصول ارزشمند در کشور باشیم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول