اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پانزدهمین جلسه کانون توت‌فرنگی‌کاران کشور:

آیین‌نامه داخلی کانون‌ هماهنگی توت‌فرنگی کشور تصویب شد

خبرگزاری فارس: با حضور اعضای شورای هماهنگی کانون توت‌فرنگی کشور آیین‌نامه داخلی این کانون در 9 ماده و یک تبصره به تصویب رسید.

آیین‌نامه داخلی کانون‌ هماهنگی توت‌فرنگی کشور تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان شنبه‌شب در جلسه شورای هماهنگی کانون توت‌فرنگی کشور در سنندج اظهار داشت: طی کارهای کارشناسی و فعالیت چند ماهه تحقیقاتی و پژوهشی با بهره‌مندی از ایده‌های خلاقانه اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران این حوزه آیین‌نامه داخلی کانون هماهنگی توت‌فرنگی کشور در 9 ماده و یک تبصره به تصویب رسید‌.
محمدابراهیم حسن‌نژاد افزود: این آیین‌نامه با دربرگیری کلیات فعالیت‌ها و رسالت‌های کانون، چارت تشکیلاتی و مدیریتی کانون، حدود و وظایف دبیرخانه و نحوه تشکیلات کانون، وظایف کارگروه‌های تخصصی که باید به وجود بیاید و شرایط پذیرش اعضا تنظیم شده است.
وی تصریح کرد: کانون هماهنگی توت‌فرنگی کشور تنها کانونی است که دبیرخانه آن در استان کردستان قرار دارد و این مهم به علت رتبه نخست استان در زمینه تولید توت‌فرنگی ایران و فعالیت گسترده کشاورزان تلاشگر استان در راستای تولید این محصول ارزشمند است.
مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به مشکلات حمل و نقل محصول تولیدی در مزارع استان اظهار داشت: به منظور ساماندهی هرچه بهتر محصولات تولیدی و حمایت از تولیدکنندگان این بخش تسهیلاتی در راستای مجهز کردن وسایل حمل و نقل بین مزارع توت فرنگی استان به یخچال فریزکننده محصولات در نظر گرفته شده است.
دبیر کانون توت فرنگی‌کاران کشور خاطرنشان کرد: بر همین اساس با بهینه کردن شیوه حمل و نقل سنتی و مجهز کردن خودروهای ویژه حمل و نقل توت‌فرنگی به یخچال شاهد جلوگیری از تلفات بسیار این محصول خواهیم بود.
حسن‌نژاد همچنین از مطالعه طرح هایی برای حمایت از توسعه کشت گلخانه‌ای توت فرنگی در استان کردستان و سایر نقاط کشور خبر داد و افزود: در این راستا سعی می‌شود با همکاری و مساعدت با سرمایه‌گذاران این عرصه گلخانه‌هایی مجهز با کشت هیدروپونیک راه‌اندازی شود.
وی با تأکید بر توسعه علمی کاشت توت‌فرنگی و برنامه‌ریزی منسجم برای ارتقای تولید این محصول گران‌بها در سراسر کشور اظهار داشت: طی دو سال اخیر جشنواره توت‌فرنگی به میزبانی استان کردستان برگزار شده و در سال 91 نیز این جشنواره با گستره‌ای بیشتر و با دربرگیری همه استان‌های تولیدکننده این محصول به میزبانی بزرگ‌ترین استان تولید کننده کشور یعنی کردستان برگزار خواهد شد.
حسن‌نژاد همچنین از تمهیدات لازم برای دراختیار قراردادن بیش از 500 هزار بوته توت‌فرنگی به کشاورزان استان در سال زراعی جاری خبرداد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول