اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آستارا خبر داد

ایجاد دانشکده کشاورزی در واحد آستارا

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا از ایجاد دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی در فضای 27 هکتاری این دانشگاه خبر داد.

ایجاد دانشکده کشاورزی در واحد آستارا
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، موسی رضوانی عصر امروز در همایش ملی رویکردهای نوین در حفظ و ارتقای سلامت در سالن همایش این دانشگاه اظهار داشت: تعداد مقالات علمی ارائه شده در این واحد دانشگاهی از رشد قابل قبولی برخوردار بوده و همواره پژوهش را به عنوان محور قرار داده‌ایم.
رضوانی افزود: به دنبال تاکید مقام معظم رهبری برای ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی آستارا از معدود دانشگاه‌های کشور بود که این کرسی را ایجاد کرد.
وی ادامه داد: پس از تاسیس دانشکده علوم انسانی در این دانشگاه که در سال گذشته صورت گرفت، در تلاش هستیم تا دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی را نیز در این واحد تاسیس کنیم.
این مسئول با اشاره به نحوه تاسیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی بیان داشت: وجود پارامترهای لازم این دانشکده در مجتمع شماره دو دانشگاه آزاد آستارا در یک فضای 27 هکتاری پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته با محور قرار دادن پژوهش 10 مورد همایش ملی و منطقه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی آستارا برگزار شده است، اذعان داشت: در آذر امسال امتیاز پژوهش این دانشگاه به 294 رسید که از لحاظ تحقیق و پژوهش در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته است.
رضوانی، امتیاز پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی آستارا در سال‌های 89 و 88 را به ترتیب 722 و 1751 عنوان کرد و گفت: آخرین امتیاز پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی آستارا امتیاز دو هزار و به معنای دانشگاه جامع است.
وی بیان داشت: در آخرین جلسه‌ای که در محل معاونت امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی کشور برگزار شد برنامه‌های جامعی در این زمینه درنظر گرفته شد که یکی از آنها مجوز تاسیس واحد بین‌المللی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آستارا ادامه داد: این نوع دانشگاه‌ها ویژه شهرستان‌هایی است که موقعیت بین‌المللی دارند و در آن تنها رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی مانند مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می‌شود.
وی، تجهیز کتابخانه دانشگاه، اتصال به اینترنت، تاسیس کافی‌نت در ساختمان آموزشی و تدوین و چاپ تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا با عنوان «ستاره دانش در کنار بام‌های سفالی» را از آخرین اقدام‌های انجام گرفته در این واحد دانشگاهی ذکر کرد.
به گفته رضوانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا با سه هزار و 700 نفر دانشجو در ابتدای آزاد راه آستارا به رشت قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین واحدهای دانشگاهی گیلان در غرب این استان محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول