اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قدیری‌ ابیانه:

هیچ حکومت مستقلی غیر از ولایت مطلقه فقیه نداریم

خبرگزاری فارس: کارشناس سیاسی و روابط بین‌الملل گفت: در دنیا هیچ حکومت مستقلی غیر از ولایت مطلقه فقیه نداریم و در بسیاری از کشور‌ها رئیس جمهور آنها دیکتاتورانه می‌تواند قانون‌های مجلس را وتو کند.

هیچ حکومت مستقلی غیر از ولایت مطلقه فقیه نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدحسن قدیری ‌ابیانه پیش از ظهر امروز در همایش گفتمان دینی و بصیرت در دانشگاه آزاد واحد کرمان اظهار داشت: یکی از تفاوت‌های مسیحیت امروز و اسلام این است که در مسیحیت عقل و منطق را موجب دوری از دین می‌دانند در حالی که در اسلام و قرآن‌، مسلمانان به تفکر و تعقل دعوت شده‌اند.
وی افزود: عقل نعمت بزرگی است که خدا به انسان عطا کرده تا به کمک آن مطالب را بسنجد و عقل از همه نعمت‌ها مؤثر‌تر و عملی‌تر است.  
قدیری ‌ابیانه گفت: عقل اجازه می‌دهد انسان فراتر از شنیده‌ها و دیده‌ها عمل کند.
وی تصریح کرد: باید در هر مسئله‌ای اندیشه کرد و فقط ظاهر مسئله را ندید به ویژه زمانی که با دغل‌بازان و فریب‌کاران مواجه هستیم.
قدیری ‌ابیانه بیان داشت: باید برای برنامه‌ریزی تلاش کنیم و اگر برنامه‌ریزی را در زندگی اجرا کنیم، قطعا موفق می‌شویم.
وی با اشاره به اینکه در فکر کردن باید عمق مسائل را دید، تصریح کرد: در هر مشکل و مسئله‌ای باید به جریان‌های مختلف توجه داشت و آنها را بررسی کرد.
سفیر سابق ایران در مکزیک بیان کرد: بسیاری از افراد بر اساس فرضیه‌های غلط و سوء ‌ظن‌های شدید از نظام می‌برند و خیلی از مسائل را تشخیص نمی‌دهند که در چنین حالتی نتیجه‌گیری آنها از روی توهم است.
قدیری ‌ابیانه افزود: در زمان انتخابات نامزدهای زیادی وجود دارند که با افکار و فرضیه‌های اشتباه با ذهن مردم بازی می‌کنند و این حرف‌های غلط در کشور ما خریدارانی دارد زیرا مردم حاضر نیستند به خیلی از مسائل کوچک جامعه فکر کنند.
وی گفت: در همه جای دنیا مردم می‌دانند که دولت نباید معیشت آنها را تأمین کند و مردم باید به فکر زندگی خود باشند.
قدیری‌ابیانه اذعان کرد: کسانی که در عاشورای 88 شعار جمهوری ایرانی دادند، آخر خط را نمی‌دیدند و اگر متوجه آن می‌شدند به هیچ عنوان چنین شعاری نمی‌دادند.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی یعنی انتخاب نمایندگان بر اساس اسلام برای حکومت کردن بر مردم و نماینده مسلمان باید دستورات را پیرامون اسلام و قرآن اجرا کند.
قدیری ‌ابیانه گفت: اگر دین از حکومت برداشته شود، بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه زیاد می‌شود و در غرب نمونه بارز آن هنجار‌شکنی‌ها تصویب قانون همجنس‌بازی است.
وی اظهار داشت: در دنیا هیچ حکومت مستقلی غیر از ولایت مطلقه فقیه نداریم و در بسیاری از کشور‌ها رئیس جمهور آنها دیکتاتورانه می‌تواند قانون‌های مجلس را وتو کند.
قدیری‌ ابیانه بیان داشت: کسانی که جایگاه ولایت ‌فقیه را متزلزل می‌کنند به نوعی کنترل جامعه را از بین می‌برند.
وی بیان کرد: 32 سال است که در حال محرومیت‌زدایی در شهرهای مختلف هستیم و هنوز هم محرومیت وجود دارد و این نشان‌دهنده وضع اسفناک معیشتی مردم قبل از انقلاب است.
قدیری ‌ابیانه گفت: صادرات نفت قبل از انقلاب بیش از پنج برابر امروز بوده است، اما در هیچ زمینه‌ای پیشرفتی نداشتیم و با وجود مشکلات زیاد برای انقلاب اسلامی ما شاهد پیشرفت بسیار خوبی در ایران هستیم.
وی عنوان کرد: توهمات افراد موجب می‌شود بعضی مسئولان و مردم دچار فتنه و انحراف شوند.
قدیری ‌ابیانه بیان کرد: دانشجوی مسلمان ایرانی باید به فکر حل مسائل باشد و انسان اشرف مخلوقات و این بالاترین راه حل در مسائل مختلف است و دانشجویی که دچار توهمات گسترده‌ای باشد، دچار فقر فرهنگی است.
وی تصریح کرد: دانشجو نه تنها باید برای خود کار ایجاد کند، بلکه باید برای افرادی که وارد دانشگاه هم نشدند، اشتغالزایی کند.
سفیر سابق ایران در استرالیا افزود: کسانی که به درآمد خود راضی نیستند، موجب فقر بیشتر محرومان در مناطق مختلف کشور می‌شوند زیرا سرانه نفت سایر افراد جامعه را صرف خواسته‌های خود می‌کنند.
قدیری ‌ابیانه خاطرنشان کرد: قوی‌ترین عوامل پیشرفت در همه زمینه‌ها در اسلام و قرآن آمده است، مانند اینکه در اسلام کار مقدس و بهترین تفریح کار است.
انتهای پیام/آ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول