اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه بهبهان:

حماسه 9 دی لبیک دوباره ملت با ولایت فقیه بود

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه بهبهان گفت: حماسه 9 دی لبیک دوباره و تجدید میثاق ملت ایران با رهبر معظم انقلاب بود.

حماسه 9 دی لبیک دوباره ملت با ولایت فقیه بود
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‎الاسلام عبدالرضا ابوعلی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته بهبهان در جمعه مردم نمازگزار این شهرستان ضمن تسلیت وفات حضرت رقیه (س) به همه شیعیان اظهار داشت: وفات این حضرت در چنین سن کمی به اندازه‎ای جانگداز و سنگین بوده که باید آن را یک شهادت بسیار مظلومانه همچون امام حسین (ع) و دیگر یاران با وفای وی دانست.
وی به پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف اشاره کرد و گفت: بنیانگذار انقلاب در طول زندگانی پربرکتش رهنمودها و سخنان پرگهر و با ابعاد معنوی بسیاری داشته که هر کلمه از آن می‎تواند درسی بزرگ برای شنوندگان و خوانندگان آن باشد.
ابوعلی خاطرنشان کرد: پیام تاریخی امام به گورباچف یکی از پیام‎های بزرگ و سرشار از نکات سرنوشت‎ساز است.
امام جمعه بهبهان همچنین با تبریک سالروز ولادت امام موسی کاظم (ع) به همه مسلمانان گفت: همه امامان معصوم ما برای زندگانی و سعادت دنیوی و اخروی ما رهنمودهای فراوانی داشته که اگر به آنها توجه کافی داشته باشیم می توانیم به درجات عالی دنیا و آخرت برسیم.
وی افزود: زندگانی و امامت امام موسی کاظم (ع) در دوران حکومت هارون بسیار سخت و همراه با شکنجه‎های فراوان بوده، به گونه‎ای که این امام همام حتی برای ارتباط با پیروان خود نیز با مشکلات فراوانی مواجه بوده است.
ابوعلی تصریح کرد: اما امامان ما که از سوی خداوند برگزیده شده بودند با اراده‎ای پولادین در برابر همه مشکلات زمان خود ایستاده و ذره‎ای از انجام وظیفه و هدایت مردم دست نکشیده‎اند.
خطیب جمعه بهبهان درادامه خطبه‎های خود ضمن تقدیر و تجلیل از حضور پرشور مردم در تجمع بزرگ آنان در آستان مقدس امامزاده حیدر (ع) به مناسبت گرامیداشت حماسه 9 دی اظهار داشت: دشمنان قسم‎خورده ایران اسلامی همواره به دنبال ایجاد شکاف در میان ملت بوده و سعی داشتند در انتخابات گذشته ریاست جمهوری با استفاده از دست‎نشانده‎های خود فتنه‎ای بزرگ را در کشور ایجاد کنند.
وی افزود: این فتنه‎ها را تا جایی پیش بردند که حتی حرمت سیدالهشدای مظلوم را نیز نگه نداشته و در عاشورای حسینی به خیابان‎ها ریخته و به اموال‎عمومی و خصوصی خسارات زیادی را وارد کردند.
ابوعلی ادامه داد: دست‎زدن،شادی‎کردن، سوت‎کشیدن و حتی رقص آنها در خیابان و در روز عزای بزرگ شیعیان دردی بسیار سنگین برای ملت ما بود که باعث شد همه دوستداران اهل بیت (ع) به دور از هرگونه جناح، حزب و گروه سیاسی به خیابان‎ها آمده و ضمن تجدید بیعت با انقلاب و رهبر، مشت محکمی بر دهان فتنه‎گران و دشمنان بزنند.
وی خاطرنشان کرد: این حضور نشان داد مردم ما پیوند محکمی با ولایت و اهل بیت داشته و اجازه نخواهند داد کوچکترین بی‎حرمتی به آنان شود.
ابوعلی تصریح کرد: تکرار این حماسه در سال‎های پس از فتنه نیز گواه روشنی بر پیوند ناگسستنی ملت با انقلاب و ولایت‎فقیه است.
خطیب جمعه بهبهان در پایان ضمن اشاره به آغاز سال جدید میلادی و تبریک این روز به مسیحیان اظهار داشت: یکی از نکات مثبت کشور و انقلاب ما این است که هر کس با هر دین و مذهبی به راحتی می‎تواند در آن زندگی کرده و با مردم دیگر ادیان به خوبی زندگی کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول