اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین خبر داد:

جمع‌آوری 39 میلیارد ریال زکات در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری 39 میلیارد ریال زکات در استان قزوین جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 39 میلیارد ریال زکات در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت صفری یکشنبه شب در جلسه ستاد احیای زکات استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: جمع‌آوری زکات در استان قزوین از سال 84 به عنوان سال پایه آغاز شد و هر سال نیز روند افزایشی را در این امر داشتیم به طوری که در سال 84، 10 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد و این رقم در سال گذشته به یک میلیارد و 850 میلیون تومان در سطح استان رسید.
وی ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری 3 میلیارد و 900 میلیون تومان زکات در این استان جمع‌آوری شده است که پیش بینی می‌کنیم این رقم تا پایان سال جاری به بیش از 4 میلیارد تومان برسد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: این میزان زکات جمع‌آوری شده نشان دهنده بدنه دین‌دار و ولایی استان قزوین است و روحانیت و ائمه جمعه و جماعات نیز در این امر ما را یاری کردند و همچنین نگاه ویژه نماینده ولی فقیه در استان، موجب شد تا زکات به خوبی در این استان شکل گیرد.
وی عنوان کرد: برنامه‌هایی که در حوزه زکات صورت گرفته موجب شده تا رشد پرداخت زکات را داشته باشیم که با توجه به زکات جمع‌آوری شده در سال جاری جزو پنج استان برتر کشور شدیم و این در حالی است که قزوین به لحاظ وسعت و جمعیت با بعضی استان‌های کشور قابل قیاس نیست.
صفری یادآور شد: در عید قربان سال گذشته نیز استان قزوین در بحث جمع‌آوری کمک‌ها، توانست رتبه نخست را در کشور کسب کند و در سال جاری نیز قزوین دوم شد که این نشان می‌دهد مردم این استان مردمی دین‌دار و خیر هستند و اگر حرکتی کنیم مردم در کمک به محرومان به خوبی همکاری می‌کنند.
وی با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف با استفاده از مبالغ زکات تصریح کرد: در سنوات گذشته 441 پروژه عمرانی تعریف و بالغ بر 43 میلیارد ریال در این پروژه‌ها کار شد که این پروژه‌ها شامل مساجد، حسینیه‌ها، غسالخانه و خانه عالم بود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ زکات توضیح داد: در 9 ماهه سال جاری بیش از 200 روحانی به روستاها اعزام شدند و کار تبلیغ را بر عهده داشتند و در خصوص زکات تبلیغ چهره به چهره صورت گرفت همچنین اعضای ستاد زکات نیز در روستاها، بخش‌ها و شهرها حضور یافتند و در خصوص زکات سخنرانی داشتند که این امر نیز اثرگذار بود.
وی عنوان کرد: برگزاری 35 جلسه با موضوع زکات، برگزاری همایش‌های استانی و شهرستانی، برگزاری دوره‌های آموزشی، پخش تیزرهای تبلیغاتی با موضوع زکات از رسانه ملی، تهیه و توزیع اقلام تبلیغاتی، توزیع کتاب‌هایی با موضوع زکات در بین جامعه هدف، حضور مبلغان در روستاها، اعزام 80 نفر از پرداخت کنندگان زکات به قم و غیره از جمله اقداماتی است که در راستای فرهنگ‌سازی در حوزه زکات صورت گرفته است.
صفری گفت: 15 میلیارد تومان زکات بالقوه استان قزوین است که البته بخشی از زکات پرداختی نیز در آمار نیامده که باید سعی شود که همه زکات پرداختی را تجمیع کنیم و همچنین در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در خصوص مساجد تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده‌ایم و همچنین تفاهم‌نامه‌ای با بسیج سازندگی داشتیم که هم‌افزایی خوبی را در بحث زکات شاهد هستیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول