اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان مطرح کرد:

دو مرحله‌ای شدن تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی/ بسترسازی جریان فتنه از سال 81

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاشان دو مرحله‌ای شدن تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی توسط شورای نگهبان را خواستار شد.

دو مرحله‌ای شدن تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی/ بسترسازی جریان فتنه از سال 81
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: با اجرای این طرح در مرحله نخست نامزدها بر اساس برخورداری از شرایط تعیین شده در قانون تأیید می‌شوند و مرحله دوم که پس از زمان تبلیغات انتخاباتی است بر اساس رعایت اصول اسلامی، اخلاق و فقه انتخاباتی تأیید می‌شوند.
وی افزود: اجرای این طرح می تواند عامل بازدارنده‌ای برای جلوگیری از اسراف، توهین و دیگر رفتارهای غیراخلاقی و اسلامی باشد و در واقع با انجام شدن این گونه رفتارها توسط نامزدها، هواداران و ستادهای انتخاباتی آنها، صلاحیت نهایی این نامزدها تأیید نمی شود.
امام جمعه کاشان با توصیه به نامزدهای انتخاباتی در رعایت اخلاق انتخاباتی تأکید کرد: نامزدها به هواداران خود سفارش کنند که از پاره کردن، توهین و تهمت به دیگر نامزدها اجتناب کنند.
نمازی بصیرت انتخاباتی را شرط لازم و مهم برای شرکت در انتخابات دانست و خاطر نشان کرد: مردم باید برای انجام این وظیفه شرعی و سیاسی خود از بصیرت انتخاباتی برخوردار باشند و انتخاب خود را بر اساس تحقیق و بررسی کارشناسی صحیح انجام دهند و ارتباطات دوستی، خویشی و گروهی در این وظیفه شرعی نقش ندارند.
وی در ادامه با گرامیداشت حماسه 9 دی ماه عنوان کرد: این روز به عنوان روز بصیرت و میثاق با ولایت در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به ثبت رسید.
به گفته وی روز نهم دی ماه سالروز سرکوب حرکت و کودتای عوامل وابسته و خودفروخته و دلداده به وعده‌ها و پشتیبانی‌های مادی و معنوی بیگانگان توسط ملت متعهد و هوشیار ایران است.
خطیب نماز جمعه کاشان با اشاره به پشتیبانی سران غرب از جریان فتنه یادآور شد: طراحی این انقلاب مخملی توسط کارشناسان غربی از سال 81 صورت گرفته و آنها به دعوت برخی از مسئولان اصلاح‌طلب به ایران آمده و طی این مسافرت‌ها مسائل را بررسی و پیش‌بینی کردند.
نمازی با بیان برخی از فرازهای گزارش مستند ارائه شده توسط کمیسیون اصل 90 در مورد فتنه 88 عنوان کرد: با توجه به اظهارات و اعترافات سران غرب این توطئه علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران بسیار سنگین و همه جانبه بود اما با الطاف الهی، برکت خون شهدا، هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور غیرتمندانه و یکپارچه ملت ایران، توطئه‌های دشمنان خنثی و رسوا شدند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به رزمایش اخیر نیروی دریایی خاطر نشان کرد: این مانور با میدان حدود 2 میلیون کیلومتری از شرق تنگه هرمز دریای عمان و خلیج عدن به دشمنان می‌فهماند که اگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها فکر تحریم صادرات نفت ایران در نظر دارند بدانند هیچ محموله و ناو نفت‌کشی نمی‌تواند از تنگه هرمز حرکت کند.
انتهای پیام/‌ش10/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول