اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

مردم به نامزدهای انتخاباتی با ویژگی‌های مدرس رای دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: مردم باید در انتخابات به نامزدهایی رای دهند که ویژگی‌های شهید مدرس را داشته باشند.

مردم به نامزدهای انتخاباتی با ویژگی‌های مدرس رای دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‌بخش نمازجمعه که با حضور پرشور نمازگزاران شهرستان فیروزکوه، طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان و سایر مسئولان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: با وجود اینکه یک‌هزار و 400 سال از شهادت امام حسین (ع) می‌گذرد اما باید مراسم عزاداری و سوگواری آن حضرت هر سال باشکوه‌تر و با شوق بیشتری برگزار شود.
وی افزود: باید از این طریق، رشادت‌ها و دلاوری‌های امام حسین (ع) و یاران باوفایش، درس ولایت‌مداری و سایر درس‌های واقعه عاشورا را بیان کنیم.
امام جمعه فیروزکوه تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی و عزاداران باید توجه کنند که در این درس و امتحان حماسی و عاشورایی مردود نشوند و با وجود عشق درونی خود به امام حسین (ع) سینه‌زنی و عزاداری کنند.
استیری تصریح کرد: عزاداران باید نام امام حسین (ع) را با سوز خاصی بر زبان جاری کنند و آن حضرت را همچون پاره تن خود بدانند.
وی افزود: نماز ظهر عاشورا باید اول وقت اقامه شود و عزاداری‌ها نباید باعث ایجاد تاخیر در برپایی نماز شود زیرا یکی از پیام‌های مهم امام حسین (ع) اقامه نماز است.
امام جمعه فیروزکوه اضافه کرد: امام حسین (ع) نماز ظهر عاشورا را با وجود آن همه هیاهو و میان تیر و شمشیر اول وقت و در وسط میدان جنگ اقامه کردند.
استیری ادامه داد: در واقعه عاشورا شهید در راه نماز داریم و امام حسین (ع) نیز بدون اینکه داخل خیمه‌ها بروند، به طور علنی در وسط میدان ایستادند و با خدای خود راز و نیاز کردند.
وی همچنین با اشاره به اینکه دهم آذر ماه به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است، افزود: این روز سالروز شهادت آیت‌الله مدرس است.
امام جمعه فیروزکوه افزود: زمانی که شهید مدرس وارد مجلس می‌شد، همه نگاه‌ها و گوش‌ها به زبان و صحبت‌های او دوخته می‌شد تا ببینند که او چه نظری می‌دهد و چه می‌گوید.
استیری اظهار داشت: شهید مدرس ویژگی‌های متعددی داشت که قناعت، شهامت، شجاعت، شب‌زنده‌داری، تیزبینی، دوراندیشی و بی‌اعتنایی به فرهنگ غرب از ویژگی‌های این شهید گرانقدر است.
وی با بیان اینکه شهید مدرس هیچ وحشتی از غیر خداوند نداشت، افزود: کاندیداها و نمایندگان مجلس باید به این ویژگی‌ها توجه کنند.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: مردم هم باید به کاندیداهایی رای دهند که ویژگی‌های شهید مدرس را داشته باشند و ولایت فقیه و نظام مقدس اسلامی را هم‌نوع و هم‌مسیر خود بدانند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول