اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

ولی فقیه حافظ نظام در برابر تهدیدها‌ست

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: ولایت فقیه همواره حافظ نظام در برابر خطرها و تهدیدهای داخلی و خارجی بوده است.

ولی فقیه حافظ نظام در برابر تهدیدها‌ست
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مرتضی رنجبر ‌در همایش بصیرت و میثاق در راین اظهار داشت: اسلام از سه نظام باورها، بایدها و نبایدهای ارزشی تشکیل شده است که بعد از خدا، رسول خدا بهترین فرد برای معرفی و اجرای دستورهای مبتنی بر این نظام‌ها است.
وی با اشاره به عدالت حضرت علی (ع) در اجرای احکام دین افزود: دشمنان عدالت آن حضرت را بر نتافتند و وی را در محراب عبادت به شهادت رساندند و فرزندانش را نیز یکی پس از دیگری شهید کردند تا اینکه نوبت به امام زمان (عج) رسید و به علت اینکه شرایط اجرای عدالت فراهم نبود از نظرها به اذن خداوند غایب شد.
رنجبر تصریح کرد: در زمان غیبت آن حضرت باید کسی وجود داشته باشد که بدل از امام باشد و تنها کسی شایسته این مقام است که دارای ویژگی‌ها و خصوصیات امام زمان (عج) باشد.
استاد حوزه علمیه قم مهم‌ترین این خصوصیات را علم، عصمت و شجاعت عنوان کرد و گفت: ولی فقیه تنها فردی است که دارای مراتبی از این ویژگی‌ها است.
وی با اشاره به افرادی مانند حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری، میرزای شیرازی و چند تن از دیگر از علما بیان داشت: تاریخ پرفراز و نشیب شیعه همواره شاهد حضور علمایی بوده که برای حفظ اسلام تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفتند و در این راه ذره‌ای ترس و وحشت به خود راه ندادند.
رنجبر مقام معظم رهبری را فردی دارای شجاعت، درایت، مدیریت، اقتدار و علم برشمرد و اظهار داشت: رهبری‌های ولی فقیه همواره حافظ نظام در برابر خطرها و تهدیدهای داخلی و خارجی بوده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول