اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از اساتید دانشگاه در مازندران:

پیروی و تبعیت از ولی فقیه بزرگ‌ترین درس عاشورا است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید دانشگاه در مازندران گفت: از درس‌های عاشورا این است که ولی فقیه خود را تنها نگذاریم و از این جایگاه محوری تبعیت کنیم.

پیروی و تبعیت از ولی فقیه بزرگ‌ترین درس عاشورا است
به گزارش خبرگزاری فارس از کجور، ششمین یادواره شهدای منطقه میخساز کجور عصر امروز با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، مسئولان نوشهر و بخش کجور در مسجد امام حسن عسگری (ع) روستای پیده برگزار شد.
در این مراسم معنوی، محمد گلدوست استاد دانشگاه طی سخنانی به واقعه عاشورای حسینی پرداخت و گفت: چندین عامل سبب بوجود آمدن واقعه عاشورای حسینی شده که یکی از آنها بی‌بصیرتی و سکوت خواص بود.
وی افزود: درسی که امروز می‌توانیم از عاشورای حسینی بگیریم این است که نسبت به امام حسین (ع) و واقعه کربلا  بصیرت داشته باشیم و همواره پیرو راه امام حسین (ع) و یاران باوفایش باشیم.
گلدوست بیان داشت: اگر کسانی سابقه درخشانی در قبل و بعد از انقلاب داشتند نباید امروز غره شوند چون کسانی بودند که جزو لشگریان امام حسین بودند ولی او را تنها گذاشتند و بنابراین اکنون بر ماست که ولی فقیه را تنها نگذاریم.
نورالدین کوچ پیده مسئول برگزاری یادواره شهدای منطقه میخساز در روستای پیده نیز گفت: ششمین یادواره شهدای منطقه میخساز که شامل روستاهای پیده، نیچکوه، کندلوس، گیل کلا و میرکلا است همه ساله با شکوه خاصی به‌طور دوره‌ای در یکی از این روستاها برگزار می‌شود و با استقبال بسیار خوب مردم روبه‌رو می‌شود.
وی افزود: امسال روستای پیده میزبان مراسم معنوی ششمین یادواره شهدای گلگون کفن منطقه میخساز کجور بود و توانست میزبانی بسیار خوبی را با همراهی اهالی این روستا برگزار کند تا بار دیگر با شهدای خود عهد و میثاقی دوباره ببندند.
کوچ پیده عنوان کرد: در مراسم معنوی یادواره شهدای منطقه میخساز پیشنهادی مطرح شد که بر اساس آن از سال‌های بعد جانبازان عزیز که شهدای زنده ما هستند بتوانند در این مراسم‌ها حضور پررنگ‌تری داشته باشند و خاطرات خود را از حضور حماسی در جبهه‌های حق علیه باطل را برای همگان به ویژه نسل امروز بازگو کنند تا بیش از پیش رشادت‌های رزمندگان اسلام نمایان شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول