اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

142میلیارد تومان معوقه واحدهای تولیدی مازندران تعیین تلکیف شد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق صنایع و معادن، بازرگانی و کشاورزی مازندران گفت: کمیته ساماندهی معوقات بانکی 230 واحد تولیدی را با اعتبار 142 میلیارد تومان تعیین تکلیف کرده است.

142میلیارد تومان معوقه واحدهای تولیدی مازندران تعیین تلکیف شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، غلامرضا عشریه صبح امروز در جمع فعالان عرصه صنعت و معدن مازندران اظهار داشت: اعضای انجمن‌ها و تولیدکنندگان در دو بخش تامین اجتماعی و ماده 28 قانون بودجه سال 90 مشکلات اساسی دارند.
وی ادامه داد: واحدها در زمان گرفتن مفاصا حساب با تامین اجتماعی درگیر هستند و تامین اجتماعی هم در این زمینه تمکین نمی‌کند.
عشریه با بیان اینکه در سال جهاد اقتصادی، همه باید در این راستا گام بردارند، بیان داشت: هر حوزه‌ای که مانع هزینه پول در واحدهای صنعتی شده و مانع‌تراشی می‌کند، به فرمایشات مقام معظم رهبری تن نمی‌دهد.
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران بر ندای نظام جمهوری اسلامی لبیک گفتند، خاطرنشان کرد: برای سرمایه‌گذاری درباره بانک‌ها باید کار کارشناسی انجام شود.
عشریه یادآور شد: بسیاری از واحدها برای پرداخت حقوق در ماه‌های پایانی سال دغدغه دارند در حالی که بانک‌های خصوصی اعتنایی به ماده 28 قانون بودجه نکرده‌اند.
وی با بیان اینکه معتقد هستیم بدهی‌های واحدهای تولیدی باید به بانک‌ها برگشته و وارد چرخه مالی شود، گفت: هنوز نتوانسته‌ایم از بانک‌های خصوصی برای رفع مشکل واحدها، راه حل بگیریم.
عشریه تصریح کرد: اگر مشکل واحدهای سرپا را حل نکنیم این واحدها هم در آینده با مشکل مواجه می‌شوند.
نائب رئیس خانه صنعت و معدن ایران نیز در این نشست اظهار داشت: سیاست دولت بر برون‌سپاری برخی از کارهای سازمان‌های دولتی است.
داریوش هندویی گفت: در این کار اولویت با تشکل‌هایی است که از نظر کارشناسی، بدنه قوی دارند.
وی با بیان اینکه انجمن‌های همگن، همه تخصصی بوده و می‌توانند بازوی خوبی برای وزارت متبوع باشند، خاطرنشان کرد: برای برون‌سپاری، خانه صنعت و معدن را به عنوان تشکل تخصصی انتخاب کرده‌اند و این کار به صورت پایلوت در 11 استان اجرا می‌شود.
هندویی با اشاره به اینکه انتظار بر این است که انجمن‌ها بسیار فعال وارد شوند، یادآور شد: مازندران می‌تواند در این زمینه الگوی سایر استان‌ها باشد.
وی با تاکید بر اصلاح ساختار انجمن‌ها اضافه کرد: انجمن‌ها قوی شوند تا بتوانند به مسئولیت خود عمل کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول