اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد

تولید غنی‌ترین کود آلی دنیا در 6 استان کشور/ فریدونکنار مجری طرح

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست که در حال حاضر به عنوان یکی از غنی‌ترین کودهای آلی در دنیا محسوب می‌شود در شش استان کشور اجرایی می‌شود که فریدونکنار مجری طرح است.

تولید غنی‌ترین کود آلی دنیا در 6 استان کشور/ فریدونکنار مجری طرح
علیرضا غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: پروژه ملی پرورش و تولید ورمی کمپوست ویژه زنان روستایی در روستای بنه کنار اجرا شده و از سوی مسئولان دفتر امور زنان روستایی و عشایری و مشاور عالی پروژه در کشور، مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران و هیئت همراه بازدیدی در مسجد روستای بنه کنار داشتیم.
وی با اشاره به اجرای ورمی کمپوست از محل اعتبارات ملی در فریدونکنار به تشریح مشخصات پروژه ورمی کمپوست شهرستان پرداخت و گفت: پروژه ورمی کمپوست از محل اعتبارات ملی آموزش و ترویج کشاورزی و دفتر امور زنان روستایی و عشایری کشور در شش استان از جمله مازندران اجرا شده است.
به گفته غلامی این طرح در شهرستان فریدونکنار و روستای بنه کنار به صورت پایلوت با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیریت جهاد کشاورزی فریدونکنار و شرکت خدمات مشاوره‌ای نواندیشان آمل به اجرا درآمده است.
وی از برگزاری جلسه توجیهی در مسجد روستا و آشنایی زنان روستا با اهداف پروژه، تشکیل گروه همکاران و جامعه زنان و برگزاری چندین کارگاه آموزشی درباره مراحل کار و فرآیند تولید در همین راستا خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار تصریح کرد: این پروژه نیازی به تجهیزات خاص و گرانقیمت ندارد و با حداقل سرمایه‌گذاری می توان تولیدکننده کود ورمی کمپوست بود که علاوه بر تولید کود آلی و ارگانیک برای محصولات کشاورزی، معضل زباله‌ها و هدر رفتن ضایعات کشاورزی را حل می‌کند.
این مسئول با اشاره ایجاد اشتغال و کار برای زنان خانه‌دار روستایی و کارشناسان کشاورزی در این حوزه بیان داشت: همچنین برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه و رسیدن به توسعه پایدار کشاورزی گام برمی‌داریم.
وی خاطرنشان کرد: با پرورش این کرم و فرآوری مواد آلی فسادپذیر کود ارگانیک ورمی کمپوست که در واقع مدفوع کرم است به‌دست آمده و استفاده از این نوع کود کیفیت محصولات کشاورزی را نسبت به کودهای شیمیایی حدود 50 درصد و کمیت تعداد گیاه در واحد سطح آنها را نیز در حدود 30 تا 70 درصد افزایش می‌دهد.
غلامی در پایا اذعان داشت: کود ارگانیک ورمی کمپوست در حال حاضر به عنوان یکی از غنی‌ترین کودهای آلی در دنیا شناخته شده و در بسته‌بندی‌های مختلف عرضه می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول