اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شبکه خانه‌های صنعت و معدن ایران:

وعده حمایت از واحدهای تولیدی هنوز محقق نشده است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شبکه خانه‌های صنعت و معدن ایران گفت: حدود 12 هزار واحد تولیدی ثبت‌نام شده، جزء واحدهای آسیب‌پذیر شناخته شده بودند و مشمول حمایت‌های ویژه شدند که تاکنون انجام حمایت‌ها محقق نشده است.

وعده حمایت از واحدهای تولیدی هنوز محقق نشده است
داریوش هندویی به مناسبت یک‌سالگی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و تاثیر اجرای این طرح بر روند تولید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: از آنجایی که زمینه اجرای طرح به‌خوبی فراهم نبود و مشکلات انباشته و حل نشده زیادی وجود داشت برنامه هدفمند‌سازی یارانه‌ها که بیشتر به افزایش قیمت حامل‌های انرژی نظر داشت اتفاق افتاد.
وی تصریح کرد: هر چند منکر تاثیرات مثبت آن نیستیم، اما در این باره قول‌هایی که به صاحبان بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی داده شده بود هنوز عملی نشده است.
نایب رئیس شبکه خانه‌های صنعت و معدن ایران و رئیس خانه صنعت و معدن مازندران خاطرنشان کرد: در بخش صنعت تنها اقدام قابل بیان، وام خط اعتباری بود که برای پرداخت غیرمستقیم هزینه حامل‌های انرژی آن هم به تعداد معدودی اعطا شد که اینگونه واحدهای تولیدی را به مبلغ قابل ملاحظه‌ای بدهکار کرد.
وی ادامه داد: معلوم نیست در آینده چه معضل‌هایی بابت بازپرداخت آن به‌بار خواهد آمد گرچه هم‌اکنون عمده این خطوط اعتباری نیز حذف شده است.
وی تصریح کرد: هدف اصلی طرح به‌ویژه از دیدگاه مجلس و طراحان، افزایش بهره‌وری در قبال نوسازی و بهسازی فرایندها، ساختارها و خطوط تولید و در مجموع کاهش قیمت تمام شده کالاها و خدمات بود که بعد از یک سال از طرح هنوز تسهیلات مورد تقاضا برای نوسازی حتی به اندک متقاضیان آن ارائه نشده است.
نایب رئیس شبکه خانه‌های صنعت و معدن ایران تصریح کرد: کم‌توجهی مسئولان به نظرات و دیدگاه‌های تشکل‌ها، انجمن‌های تخصصی، صنفی و مدیران کارخانجات باعث شد بیشتر واحدهای آسیب‌پذیر از اجرای طرح استقبال نکنند.
وی خاطرنشان کرد: حدود 12 هزار واحد از حدود 80 هزار واحد تولیدی ثبت نام شده در سامانه اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت در 25 رشته فعالیت جزو واحدهای آسیب‌پذیر شناخته شده بودند و مشمول حمایت‌های ویژه شدند که البته تاکنون محقق نشده است.
هندویی گـفت: گرچه بسیاری از بنگــــاه‌های تولیدی برای بهره‌وری دست به اقداماتی زدند، اما به‌خاطر اینکه هزینه نوسازی شرکت‌های تولیدی، قابل توجه است و تسهیلات مورد نیاز نیز تامین و پرداخت نشد امکان لازم برای محقق شدن این امر فراهم نگشت.
وی در پایان اذعان داشت: نمایندگان مجلس شایسته است در اجرای مصوبات به‌نحوی نظارت کنند تا دقیق مفاد قانون عمل شود و انحرافی از این حیث در اجرا به‌وجود نیاید.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول