اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون جیرفت:

مهم‌ترین عامل در تولید نیروی انسانی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جیرفت گفت: مهم‌ترین عامل در تولید و سرمایه یک ملت را نیروی انسانی تشکیل می‌دهد که اگر دانش‌آموخته، دارای مهارت، خلاقیت و توانمند باشد، کشور را در مسیر رشد و شکوفایی قرار می‌دهد.

مهم‌ترین عامل در تولید نیروی انسانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، علی‌اکبر بیگ‌زاده عصر امروز در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی کار استان کرمان در جیرفت یکی از شاخصه‌های اقتصاد را تولید دانست و اظهار داشت: نیروی انسانی، سرمایه و منابع و امکاناتی که در طبیعت وجود دارد از جمله مهم‌ترین عوامل تولید هستند.
وی افزود: کشور ایران از لحاظ منابع طبیعی مانند معادن، خاک حاصلخیز و ... بسیار غنی است و امکان سرمایه‌گذاری نیز در آن وجود دارد.
بیگ‌زاده مهم‌ترین عامل در تولید و سرمایه یک ملت را نیروی انسانی ذکر و تصریح کرد: این نیروی انسانی اگر دانش‌آموخته، دارای مهارت، خلاقیت و توانمند باشد با جدیت و تلاش کشور را در مسیر رشد و شکوفایی قرار می‌دهد.
وی عامل تعیین‌کننده روند توسعه اقتصادی یک کشور را منابع انسانی خواند و ابراز داشت: تخصص، وجدان کاری و مسئولیت‌پذیری نیروی انسانی در تولید کالا و خدمات تأثیر چشمگیری دارد.
بیگ‌زاده با تأکید بر آموزش نیروی کار در سطح کارگاه‌ها بیان داشت: با بررسی اقتصادی که در کشورهای پیشرفته انجام شده، مشخص شده است که بخش مهمی از تولیدات این جوامع مدیون دانش و فناوری نیروی کار است.
وی با اشاره به اختلافات کارگری و کارفرمایی عنوان کرد: با وجود اینکه شوراهای سازش در سطح کارگاه‌ها فعال هستند، نقش شوراهای اسلامی همچنان به قوت خود باقی است.
بیگ‌زاده با توجه به ماده 27 قانون کار خاطرنشان کرد: چنانچه کارگر پس از تذکرات کتبی آیین‌نامه‌های انضباطی کارگاه را نقض کند، کارفرما می‌تواند با نظر شورای کار وی را اخراج کند.
وی با اشاره به اینکه شوراها در رفع این اختلافات نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، گفت: اعضای شوراها باید دارای اطلاعات کامل و جامع نسبت به قانون کار باشند و مذاکرات مدیریت و کارگران را فعالانه با در نظر گرفتن زمان لازم پیگیری و بحران را مدیریت کنند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جیرفت اظهار داشت: تیزبینی، بصیرت، انرژی، تعهد، استقامت، مهارت در ارائه پیشنهادات، اعتمادسازی و اخلاق از جمله ویژگی‌های این افراد است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول