اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

تدوین سند ملی آموزش پاسخ به ضرورت تحول بنیادین است

خبرگزاری فارس: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تدوین سند ملی آموزش و پرورش پاسخی به ضرورت تحول بنیادین است.

تدوین سند ملی آموزش پاسخ به ضرورت تحول بنیادین است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی نوید ظهر امروز در گردهمایی آموزشی توجیهی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت‌های تحول بنیادین اظهارداشت: کاستی در همپایی با تحولات محیطی، کاستی در تامین و تربیت نیروهای جامعه، ضعف پاسخگویی به نیازهای انقلاب اسلامی در سطح ملی و جهانی، عدم به روزآوری ساختارها در روندها و فرآیندها و پایین بودن نرخ بهره‌وری و اثربخشی از جمله مواردی است که اجرای طرح تحول بنیادین را ضرورت می‌بخشد.
وی افزود: تحول بنیادین باید همه عناصر پیدا و پنهان آموزش و پرورش را در برگیرد و چگونگی حرکت به سمت آینده مطلوب را برایمان مجسم کند.
وی خاطرنشان کرد: مراد از تحول بنیادین در واقع تحولی عمیق و ریشه‌ای، همه جانبه، نظام‌مند، آینده‌نگر و مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و معارف اسلامی است که باید در کشور رقم بخورد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش یادآور شد: امروز آموزش و پرورش نیازمند تحول بنیادین و عمیق است و باید این تحول زمینه شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان به بهترین شکل ممکن و رشد و تعالی آنها را فراهم کند.
نوید بیان کرد: بیش از 70 پژوهش برای تدوین سند تحول راهبردی نظام تربیتی از جمله بررسی آموزش استعداد درخشان، فنی و حرفه‌ای، شناسایی فرصت‌ها و تهدیدات محیط‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره نسبت به آموزش و پرورش انجام شده است.
وی همچنین به منابع تولید این سند پرداخت و گفت: قرآن کریم و منابع رپوایی و کتب معتبر و  اسناد و یافته‌های پژوهشی موجود از جمله منابع یاد شده هستند.
وی اضافه کرد: معلم اصلی‌‌ترین عنصر تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و باید این نگاه نسبت به معلم تغییر یابد چرا که معلم حیات بخشی و احیاگری می‌کند و انسان را با خداوند آشنا می‌سازد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش همچنین به رسالت مدیران تحول آفرین اشاره کرد و گفت: باور به ضرورت تحول بنیادین در آموزش و پرورش، آشنایی عمیق و دقیق با مفاهیم جدید تحول آفرین، مشارکت در گسترش فرهنگ تحول خواهی و تحول آفرینی، تغییر نقش از مدیر اداری، مالی، آموزشی به رهبر تربیتی مدرسه از جمله این رسالت‌ها است.
وی اعلام کرد: امروز شاهد ارتقای منزلت آموزش و پرورش کردستان در کشور هستیم و مراحل تکاملی استان را نیز شاهدیم.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول