اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از جانبازان فارس تأکید کرد

ضرورت تمرکز ‌زدایی ارائه خدمات درمانی به جانبازان شیمیایی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن حمایت از جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی استان فارس گفت: باید ارائه خدمات درمانی به جانبازان شیمیایی به صورت متمرکز انجام شود.

ضرورت تمرکز ‌زدایی ارائه خدمات درمانی به جانبازان شیمیایی
غلامحسین چوبینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: استفاده‌های مکرر از سلاح‌های شیمیایی در طول جنگ تحمیلی توسط رژیم بعث عراق بیش از ده‌ها هزار نفر از نظامیان و مردم بی‌دفاع کشور را شهید و یا مجروح کرد، که در این راستا انجمن حمایت از جانبازان و قربانیان سلا‌ح‌های شیمیایی فارس نسبت به فراهم‌ آوردن حمایت‌های پزشکی و درمانی، اجتماعی، حقوقی و فرهنگی برای آنان فعالیت می‌کند.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن حمایت از جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی فارس با اشاره به برگزاری جلسات مکرر با مسئولان علوم پزشکی و بنیاد شهید استان فارس پیرامون ارتقای سطح خدمات درمانی و بیمه‌ای جانبازان شیمیایی از دستاورد و نتایج این جلسات سخن گفت و افزود: تذکر به ضعیف بودن آیین‌نامه‌های دارویی و همچنین مبهم بودن هزینه‌های دارو، تأکید بر ارائه خدمات بیشتر و مطلوب‌تر به جانبازان و رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی در مورد درمان و تحقیقات از مواردی است که توسط انجمن مطرح شده و در این راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بنیاد شهید وعده‌هایی را داده‌اند.
وی گفت: با طرح مسائل درمانی در مورد پایش سلامتی جانبازان و اصلاح فرایند درمان و اشکالی که نسبت به دستورالعمل‌های دارویی و تأمین داروهای مورد نیاز جانبازان و اینکه دستورالعمل‌های موجود جوابگو نیست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز قول هر نوع همکاری در راستای ارتقای کیفی درمان جانبازان را داده است.
چوبینی با اشاره به وعده رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد مسائل درمانی جانبازان شیمیایی ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز این آمادگی را دارد که به درمان جانبازان شیمیایی در درمانگاه مطهری بپردازد.
وی ادامه داد: در صورت نیاز جانبازان می‌توانند هر دو هفته یا ماهی یک‌بار به درمانگاه مطهری به پزشکان متخصص و فوق ‌تخصص مراجعه کنند که این امر ملزم به معرفی جانبازان توسط بنیاد شهید این استان است.
به گفته چوبینی، بنیاد شهید استان فارس هنوز در این راستا اقدامی انجام نداده است.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن حمایت از جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی فارس با اشاره به عدم پرداخت هزینه درمان جانبازان شیمیایی توسط بیمه‌گرها و بیمه تکمیلی بیان کرد: بیمه‌گرها برای درمان سقف تعیین کرده‌اند که این محدودیت‌ها برای جانبازان مناسب و مطلوب نیست ضمن اینکه به منظور رفع این مشکل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشنهاد نشست مشترکی با بیمه‌گرها داده است.
چوبینی به خدمات بیمارستان محمد رسول‌الله (ص) در درمان جانبازان شیمیایی اشاره کرد و گفت: کلینیک‌های تخصصی این بیمارستان به منظور درمان بیماری‌های چشمی، ریوی و پوستی با داشتن پزشکان فوق ‌تخصص، خدمات ویژه‌ای را به جانبازان شیمیایی ارائه می‌دهند که با توجه به ازدحام جمعیت در این مرکز امکان خدمات رسانی سریع میسر نمی‌شود.
وی با بیان اینکه بیمارستان شهید فهیمی شیراز با اختصاص اتاقی، خدمات رسانی ویژه به جانبازان شیمیایی را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: در حال حاضر اتاق دو تخته‌ای در طبقه چهارم بیمارستان شهید فقیهی برای درمان جانبازان شیمیایی مجهز شده اما به دلیل نیاز به پرستار آشنا با مسائل جانبازان این بخش هنوز فعال نشده و قرار است به زودی فعال شود.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن حمایت از جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی فارس خواستار هماهنگی بیشتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان بنیاد شهید این استان برای ارائه خدمات بهتر به جانبازان شیمیایی شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف انجمن حمایت از جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی گفت: این انجمن با شعار‌ جهانی عاری از سلاح‌های شیمیایی شکل گرفته و در صدد است با بهره‌گیری از دانش روز نسبت به اطلاع‌رسانی در سطح داخلی و جهانی در زمینه کاربرد مخرب این سلاح‌ها و پیامد‌های ناگوار آن فعالیت و در ایجاد یک شبکه علمی و تخصصی برای استفاده از تجارب دانشمندان و کارشناسان داخلی، بستری را فراهم کند تا مراقبت‌های بهداشتی مناسب و مورد لزوم جانبازان و خانواده‌های آنان به‌ نحو مطلوب فراهم شود.
وی ابراز امیدواری کرد که با آگاه‌سازی افکار عمومی در مورد کاربرد سلاح‌های شیمیایی در داخل و جوامع بین‌الملل با هماهنگی نهاد‌های مسئول پیگیر رسیدگی حقوقی به دعاوی جانبازان شده و تا حصول نتیجه قطعی این کار را ادامه می‌دهیم.
انتهای پیام/غ10/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول