اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی پنج روز ثبت‌نام صورت گرفت

نام‌نویسی 18 داوطلب برای انتخابات مجلس نهم در زنجان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان زنجان گفت: تا امروز 18 نفر در شهرستان زنجان برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس نهم نام‌نویسی‌ کرده‌‌اند.

نام‌نویسی 18 داوطلب برای انتخابات مجلس نهم در زنجان
عباس راشاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: ثبت‌نام از داوطلبان متقاضی برای نمایندگی انتخابات تا روز نهم دی ادامه دارد.
وی با بیان اینکه زمان تعیین شده برای داوطلبان یک برنامه هماهنگ کشوری است، ادامه داد: زمان مشخص شده برای نام‌نویسی تمدید نمی‌شود.
فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه در پنج روز نخست نام‌نویسی 20 نفر داوطلب واجد شرایط لازم برای انتخابات مجلس نهم به فرمانداری مراجعه کرده‌اند، ادامه داد: از این تعداد نام‌نویسی 18 نفر نهایی شده است.
وی عدم ثبت نام برخی از افراد را وجود مشکلات قانونی در مدارک آنها عنوان کرد و افزود: ایرادات موجود در مدارک هویتی افراد و یا مورد تایید نبودن دانشگاهی که فرد از آنجا فارغ‌التحصیل شده از جمله مشکلاتی است که در این زمینه به وجود آمده است.
وی با بیان اینکه مدارک برخی از افراد در سایر استان‌ها صادر شده و نیاز به بازبینی دارد، اضافه کرد: بهتر این است که این گونه افراد روزهای نخست اقدام به نام‌نویسی کنند، در غیر این صورت تا طی شدن مراحل استعلام مدارک، زمان نام‌نویسی به پایان می‌رسد.
راشاد با تاکید بر اینکه داوطلبان قبل از حضور در فرمانداری شرایط داوطلب شدن را به خوبی مطالعه کنند، خاطر نشان کرد: شرایط مورد نیاز برای داوطلب شدن در انتخابات تعیین شده و تغییر پیدا نمی‌کند و افراد فاقد شرایطی که اقدام به مراجعه می‌کنند رد صلاحیت می‌شوند.
وی با پیش‌بینی اینکه این دوره تعداد بیشتری از افراد نسبت به دوره‌های قبل نام‌نویسی می‌کنند، ادامه داد: همچون دوره‌های گذشته افراد نام‌نویسی خود را به روزهای آخر موکول کرده‌اند.
فرماندار شهرستان زنجان در ادامه یادآور شد: در حال حاضر افرادی که در انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا هستند.
وی در ادامه با اشاره به برخی از مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام داوطلبان یادآور شد: ارائه اصل کارت ملی و سه نسخه کپی تصویر از آن به صورت پشت و رو از جمله مدارک مورد نیاز است.
راشاد ارائه شناسنامه عکس‌دار به همراه سه نسخه کپی از همه صفحات و ارائه آخرین مدرک تحصیلی و سه نسخه کپی را نیز از دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام برای انتخابات مجلس عنوان کرد و افزود: داشتن حداقل مدرک تحصیلی فوق لیسانس و یا معادل آن براساس بند چهار ماده 28 الزامی است.
وی ارائه اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام برای دارندگان مشاغل یاد شده در بندهای (الف) و (ب) ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز از دیگر شرایط لازم برای نامزد شدن در انتخابات عنوان کرد.
فرماندار شهرستان زنجان ارائه اصل برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرک معتبر دال بر روشن بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی و سه کپی از آن را از دیگر شرایط لازم برای نامزد شدن در انتخابات مجلس برای آقایان عنوان کرد.
وی اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران و ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت فقیه را نیز از دیگر شرایط لازم برای نمایندگی انتخابات عنوان کرد.
راشاد نداشتن سوء شهرت در حوزه قضائیه و سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی را از جمله شرایط جسمانی لازم برای داوطلبی نمایندگی انتخابات اعلام کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول