اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه بیماران جنوب کشور صورت گرفت

افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه بیماران تشنجی در شیراز

خبرگزاری فارس: نخستین بخش مراقبت‌های ویژه بیماران تشنجی جنوب کشور در بیمارستان نمازی شیراز افتتاح شد.

افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه بیماران تشنجی در شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فلوشیپ فوق تخصص صرع و نوار مغز و دانشیار گروه نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از سال 1387دانشگاه علوم پزشکی شیراز قسمتی از بخش مغز و اعصاب را به بخش صرع و بیماران مبتلا به آن اختصاص داد و با تجهیز آن تا حد امکان شرایط خدمت رسانی به این بیماران را فراهم کرد.
علی اکبر اسدی پویا افزود: با پیگیری‌های انجام شده یک بخش مستقل و مجهز به بیماران مبتلا به بیماری صرع اختصاص داده شد که امروز ثمره تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده با افتتاح بخش فوق تخصصی صرع در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بار نشست.
وی بیان داشت: این بخش با صرف هزینه‌ای حدود 400 میلیون تومان شامل هفت تخت بستری و دستگاه نوار مغز کامپیوتری ویدیویی راه‌اندازی شده و زیر نظر اساتید مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اداره می‌شود.
اسدی پویا ابراز داشت: با افتتاح این بخش اقدامات لازم برای تشخیص دقیق‌تر، طبقه‌بندی و در صورت نیاز بررسی‌های قبل از عمل جراحی صرع برای بیماران انجام می‌شود.
دانشیار گروه نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یکی از بهترین دستگاه‌های تشخیصی به‌نام دستگاه نوار مغز کامپیوتری ویدیویی است که به صورت طولانی مدت فرد بیمار را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و برای دستیابی به هدف‌های تشخیصی در این بخش وجود دارد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که با کمترین هزینه ممکن تعداد افراد بیشتری بتوانند از این تجهیزات استفاده کنند.
اسدی پویا خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود نقش خیرین سلامت در تأمین هزینه‌های خرید تجهیزات و تکمیل این بخش می‌تواند بسیار ارزنده و مفید باشد.
به گزارش فارس، صرع یکی از بیماری‌های مزمن است که بر اساس برآوردهای جهانی حدود 450 هزار نفر در ایران به آن مبتلا هستند که از این تعداد دو سوم با دارو بهبود پیدا می‌کنند و یک سوم موارد صرع مقاوم به دارو وجود دارد که مشکل آن‌ها بعد از عمل جراحی برطرف می‌شود و راه‌اندازی این بخش می‌تواند به روند بهبودی این افراد کمک کند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول