اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم:

97 درصد بیماران دیابتی زیر پوشش طرح «hba1c» قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: 97 درصد از بیماران دیابتی روستایی زیر پوشش طرح انجام آزمایش hba1c (میانگین قند خون فرد بیمار در سه ماه) قرار گرفتند.

97 درصد بیماران دیابتی زیر پوشش طرح «hba1c» قرار گرفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری یکشنبه شب در نشست ماهانه سرپرستان مراکز بهداشتی درمانی اظهار داشت: با آغاز طرح انجام آزمایش hba1c (میانگین قند خون فرد بیمار در سه ماه) 97 درصد از بیماران دیابتی روستایی زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.
وی افزود: این طرح از دهم آذر ماه همزمان با استان بوشهر در مناطق روستایی شهرستان دیلم انجام شد.
ناصری بیان کرد: این طرح در دو مرحله و با فاصله سه ماهه تا پایان سال باید اجرا شود و مرحله اول آن تا 25 آذر ماه در شهرستان دیلم اجرا شده است.
رئیس شبکه بهداشت دیلم ضمن قدردانی از زحمات تمام همکاران درگیر دراین برنامه اضافه کرد: در مرکز بهداشتی درمانی امام سجاد (ع) سیامکان 39 نفر، مرکز امام حسن 39 نفر، مرکز حضرت فاطمه(س) روستایی 68 نفر و در مجموع 146 نفر یعنی 97 درصد از جمعیت 151 نفری بیماران دیابتی روستایی زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.
وی در ادامه تصریح کرد: آزمایش HbA1c آزمایشی است که متوسط قند خون فرد را طی سه ماه گذشته نشان می‌دهد و این آزمایش بهترین روش برای اندازه‌گیری قند خون بیمار در طول دوره زمانی سه ماهه است.
ناصری اضافه کرد: این تست بهترین راه برای دانستن تأثیر روش درمانی استفاده شده در طول زمان است که بهتر است هر سه ماه یکبار انجام شود.
این مقام مسئول بیان کرد: مقدار طبیعی HbA1c در هر فرد شش میلی‌گرم در دسی لیتر بوده و در بیماران دیابتی هدف درمانی برای HbA1c کمتر از 7 میلی‌گرم در دسی‌لیتر است.
انتهای پیام/آ30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول