اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح کرد؛

حوادث رانندگی تهدید‌کننده اصلی سلامت ارتوپدی / مازندران میزبان سمینار درمان بیماران ارتوپدی

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 95 درصد تهدید کننده سلامت بخش ارتوپدی، حوادث رانندگی و موتورسیکلت‌ها را شامل می‌شود.

حوادث رانندگی تهدید‌کننده اصلی سلامت ارتوپدی / مازندران میزبان سمینار درمان بیماران ارتوپدی
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدحسین کریمی نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سمینار ارزیابی و درمان بیماران مالتیپل تروما ام تی، اظهار داشت: این سمینار 24 و 25 آذرماه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این سمینار به مدت دو روز به صورت استانی برگزار می‌شود، ابراز داشت: هفت نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان سخنران در این همایش حضور دارند.
کریمی نسب با اشاره به اینکه غلامعلی عکاش رئیس انجمن ارتوپدی ایران نیز در این همایش حضور  می‌یابد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش، شناسایی و ارزیابی بیماران حوادثی و ارتباط پزشکان مختلف این بخش برای درمان است.
وی از حضور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در این همایش به عنوان سخنران خبر داد و اضافه کرد: بیشترین حوادثی که در سال‌های اخیر در بخش ارتوپدی دیده می‌شود، مربوط به حوادث رانندگی است.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با یادآوری اینکه این همایش نخستین همایش مالتیپل تروما ام تی است، گفت:  قرار است این گونه همایش‌ها به صورت سالانه برگزار شود.
وی با بیان اینکه 95 درصد تهدید کننده سلامت بخش ارتوپدی حوادث رانندگی و موتور سیکلت‌ها را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: مسائلی مانند سقوط از ارتفاع به عنوان حوادث این‌چنینی کمتر دیده می‌شود.
کریمی نسب با اعلام اینکه این سمینار هشت امتیاز بازآموزی برای متخصصان رشته‌های پزشکی قانونی، طب اورژانس، طب کار، بیهوشی، بیماران قلب و عروق، جراحی استخوان، دندان پزشکان، مفاصل و مجاری اداری دارد، تصریح کرد: برای کارشناسان رشته‌های پرستاری، مامایی و فیزیوتراپی نیز امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه بر اثر حوادث بیشترین مشکلات برای افراد در بخش شکستگی‌های لگن، دست و پا، ساق پا و ران دیده می‌شود، اذعان داشت: درصد معلولیت‌ها نیز با این حوادث بالا رفته است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه معلولیت‌هایی را نیز بر اثر حوادث شاهد هستیم، گفت: درمان هر فردی که استخوان‌هایش بعد از حوادث آسیب می‌بیند حدود چهار ماه طول می‌کشد.
وی گروه سنی که بیشتر از سایران درگیر حوادث مالتیپل تروما ام تی می‌شوند را گروه سنی 17 تا 30 سال برشمرد و اظهار داشت: بیشتر این افراد نیز راکبان موتورسیلکت‌ها هستند.
کریمی نسب هدف این سمینار را ارائه درمان بهتر، هماهنگی تیمی بین پزشکان مختلف برای درمان و جلوگیری از مرگ این افراد عنوان و خاطرنشان کرد: به حداقل رساندن ضایعات در بخش دوم مد نظر است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول