اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید زنجان خبر داد:

تنظیم یک‌هزار سند فرهنگی شهدا و ایثارگران در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری بالغ بر یک هزار و 943 مورد آثار فرهنگی شهدا و ایثارگران استان زنجان به صورت سند تنظیم شده است.

تنظیم یک‌هزار سند فرهنگی شهدا و ایثارگران در زنجان
 علی رشیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان فعالیت‌های مناسبی را در حوزه تحقیقات و پژوهش‌ در زمینه فرهنگ شهادت و ایثار و ایثارگران در سال جاری انجام داده است. 
وی با بیان اینکه اداره مطالعات، تحقیقات و جمع‌آوری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان برنامه‌های مطلوبی در زمینه اجرای پروژه‌های پژوهشی در استان دارد، افزود: تعداد حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح پژوهشی راهبردی و کاربردی این اداره کل از سال 84 که سه پایان‌نامه بود در شش ماهه نخست سال جاری به شش پایان‌نامه افزایش یافته است. 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از برگزاری کمیته تخصصی مطالعات و تحقیقات این بنیاد خبر داد و گفت: تعداد این جلسات از سال 84 با دو مورد جلسه در سال 90 به 14 جلسه افزایش یافته است. 
رشیدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: در شش ماهه نخست سال جاری  نمایشگاهی از سوی بنیاد برپا نشده است.  
وی از برگزاری کارگاه آموزشی توسط اداره مطالعات، تحقیقات و جمع‌آوری این بنیاد خبر داد و گفت: برگزاری این کارگاه‌ها در سال جاری نیز ادامه می‌یابد. 
رشیدی جمع‌آوری آثار فرهنگی ایثارگران را از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران برشمرد و افزود: جمع‌آوری این آثار از سال 84 با 122 مورد در سال 90 به 852 مورد افزایش یافته است. 
وی تنظیم آثار فرهنگی ایثارگران را از دیگر برنامه‌های اداره مطالعات، تحقیقات و جمع‌آوری بنیاد شهید استان زنجان اعلام کرد و یادآور شد: در سال 84، 6 هزار و 781 اثر به صورت سند جمع‌آوری شده است که این میزان در سال 90 به یک هزار و 943 مورد افزایش یافته است. 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اجرای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را به صورت مشارکتی از برنامه‌های کارشناسی امور هنری و نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و افزود: در این راستا در شش ماهه نخست سال جاری 9 هزار و 220 دقیقه برنامه تهیه شده است. 
وی از پخش 11 هزار و 55 دقیقه برنامه در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و بیان داشت: این میزان در سال 84 تنها یک هزار و 500 دقیقه بود. 
رشیدی تولید متن و اجرای نمایش‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های کارشناسی امور هنری و نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برشمرد و افزود: در سال جاری دو متن تولید و 11 نمایش اجرا شده است. 
وی با اشاره به برنامه‌های اداره تبلیغات و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: برگزاری مراسم و یادواره‌های شهدا از برنامه‌های این اداره محسوب می‌شود. 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از برگزاری 814 یادواره در سال 84 از سوی بنیاد خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 614 یادواره در مناسبت‌های مختلف از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان برگزار شده است. 
وی دیوار نویسی و اجرای طرح‌های ترافیکی را به عنوان تبلیغات محیطی از برنامه‌های اداره تبلیغات و انتشارات عنوان کرد و گفت: در شش ماه سال جاری بیش از 6 هزار و 600 متر مربع تبلیغات محیطی در مناسبت‌های مختلف اجرا شده است. 
رشیدی با اشاره به جایگاه موزه شهدای استان تصریح کرد: بازید از موزه‌های شهدا در راستای آشنایی با راه و زندگی شهدا موثر است. 
وی از بازدید 3 هزار و 600 نفر در سال 84 از موزه شهدای زنجان خبر داد و بیان داشت: در شش ماهه نخست سال جاری 3 هزار و 400 نفر از موزه شهدای زنجان بازدید کردند. 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بیان داشت: 50 حسینیه شهدا و مراکز فرهنگی در استان فعالیت می‌کنند که برنامه‌های مختلفی در طول سال از سوی این مراکز و حسینیه‌ها برگزار می‌شود. 
وی از تولید یک اثر چند رسانه‌ای در شش ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: در زمینه اطلاع‌رسانی ایثار و شهادت نیز تا کنون برنامه‌های مطلوبی از سوی استان انجام گرفته است. 
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول