اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید یزد خبر داد:

برگزاری همایش صیانت اجتماعی از ایثارگران در یزد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از برگزاری نخستین همایش صیانت اجتماعی از ایثارگران استان یزد در اسفندماه سال جاری خبر داد.

برگزاری همایش صیانت اجتماعی از ایثارگران در یزد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدمهدی فرهنگ‌دوست ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: همایش صیانت اجتماعی از ایثارگران با هدف بررسی نقش مددکاری اجتماعی در آسیب‌شناسی فردی و اجتماعی جامعه ایثارگری در یزد برگزار می‌شود.
وی افزود: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی استان، محققان، دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی در رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی و سایر علاقمندان می‌توانند مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
فرهنگ‌دوست با اشاره به محورهای این همایش عنوان کرد: نقش مددکاری اجتماعی در آسیب‌شناسی فردی و اجتماعی جامعه ایثارگری، راهکارهای نوین در شناسایی، جذب و ارائه خدمات و ارجاع مددجویان ایثارگر با تاکید بر موارد خاص، بومی‌سازی فنون و رویکردهای مددکاری اجتماعی به منظور ارتقای صیانت اجتماعی از ایثارگران از مهم‌ترین محورهای این همایش است.
وی تحلیل ساختار، تشکیلات، و فعالیت‌های حوزه مددکاری اجتماعی سازمان در راستای اهداف طرح صیانت، نقش مددکاری فردی و گروهی در ساماندهی مسائل اجتماعی ایثارگران شامل مسائل خانوادگی، بهداشت و درمان، روحی روانی و صیانت اجتماعی از آنان، ویژگی‌های مددکار موفق در حوزه مددکاری اجتماعی ایثارگران را نیز از دیگر محورهای این همایش برشمرد.
فرهنگ‌دوست در این همایش همچنین بررسی وضع موجود و مطلوب خدمات بین‌بخشی سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط در حوزه مددکاری ایثارگران، میزان آگاهی و نگرش جامعه ایثارگری به خدمات واحد مددکاری سازمان و بررسی نقش مددکاری فردی و گروهی در توانمندسازی ایثارگران را نیز از دیگر محورهای این همایش برشمرد.
وی با بیان اینکه تعریف جامعه ایثارگران برای بنیاد شهید و امور ایثارگران شامل همسر و فرزندان شاهد، والدین شاهد، آزادگان و جانبازان و خانواده آنهاست، افزود: این افراد گروه هدف این همایش خواهند بود.
فرهنگ‌دوست ادامه داد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پایان دی‌ماه سال جاری به صورت چکیده مقالات به دبیرخانه این همایش در بلوار شهید بهشتی یزد، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره مددکاری و مشاوره ارسال کنند یا با تلفن 6248905 تماس حاصل کنند.
وی یادآور شد: آثار ارسالی در سه سطح شامل ارائه شفاهی، ارائه پوستری و مقالات قابل تقدیر خواهد بود و کلیه مقالات دریافت شده در کتاب مجموعه مقالات منتشر می‌شود.
فرهنگ‌دوست زمان برگزاری این همایش را 18 اسفندماه سال جاری و زمان اعلام نتایج نهایی آثار پذیرفته شده را هفته اول اسفندماه اعلام کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول