اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع طبیعی خراسان شمالی خبر داد

اجرای طرح آبخیزداری در حاشیه کویر مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: طرح آبخیزداری حوزه کویر مرکزی در این استان آغاز شد.

اجرای طرح آبخیزداری در حاشیه کویر مرکزی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، موسی صابری اظهار داشت: این طرح در بخش سیلاب و سر ریز ملاتی و عملیات سنگی ملاتی در حوزه ایور شهرستان گرمه، حجت آباد و جربت از شهرستان جاجرم و روستای جهان و خالد آباد از شهرستان اسفراین اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال جاری، دو میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص یافته است، افزود: سطح اجرای این طرح در استان خراسان شمالی نزدیک به یک میلیون و 276 هکتار است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به مزایای اجرای این طرح اظهار داشت: کنترل و کاهش خسارت سیل، تقویت پوشش گیاهی و تغذیه منابع آب و تثبیت شغل از مزایای اجرای این طرح است.
وی آب، خاک و گیاه را از ارکان اساسی اکوسیستم‌های طبیعی در حوزه‌های آبخیز بر شمرد و گفت: آبخیزداری نوین، نگاهی جامع‌تر به این اکوسیستم دارد.
صابری تصریح کرد: این نوع آبخیزداری، با نگاهی آمایشی سعی در بهینه سازی سرزمین و بهره‌برداری بهینه و مستمر در راستای اهداف توسعه پایدار دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: بنابراین برنامه ریزی و مدیریت جامع در حوزه‌های آبخیز با نگاهی جامع، چند منظوره و یکپارچه از اهداف اساسی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به شمار می‌آید.
وی اهداف مهم در اجرای پروژه‌های آبخیزداری را تغذیه منابع آب و تقویت حفره‌های آب زیرزمینی، حفاظت خاک و کنترل و کاهش رسوب‌زایی حوزه‌های آبخیز و افزایش درآمد بهره‌برداران و تثبیت شغل عنوان کرد.
صابری همچنین پیشگیری و کنترل سیل از مناطق بالادست و اصلاح کاربری اراضی را از دیگر اهداف اجرای طرح‌های آبخیزداری برشمرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول