اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

30 پروژه‌ آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری در حال اجراست

خبرگزاری فارس: معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 30 پروژه آبخیزداری در این استان در دست اجراست.

30 پروژه‌ آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری در حال اجراست
حسین بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: احداث دو سد خاکی در روستاهای کریم‌آباد و جلیل آباد، احداث دو سد خاکی در شهر فردانبه از توابع شهرستان بروجن و احداث حوضچه مصنوعی در روستای ده صحرا از توابع شهرستان لردگان از جمله این پروژه‌ها به‌شمار می‎رود.
وی احداث سدهای خاکی در روستاهای کریم‌آباد و ده صحرا را از مصوبات سفر اول و دوم رئیس محترم جمهور به این استان برشمرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این دو پروژه تا پایان خردادماه سال 91 به‌بهره‌برداری خواهد رسید.
بهرامی روند احداث سدهای در دست اقدام این اداره‌کل را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با احداث این سدها کنترل سیل‌آب‌ها و رسوب و فرسایش خاک و در نتیجه تأمین و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی بیش از پیش محقق خواهد شد.
معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ‌ادامه داد: مهار آب‌های سطحی، ‌توسعه و حفظ اراضی کشاورزی و باغات، اشتغال پایدار و مناسب و بهره‌برداری بهینه از حوزه‌های آبخیز مناطق از دیگر مزایای اجرایی شده این پروژه‎‌ها به‎شمار می‎رود.
وی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها سطح زیادی از حوضه‌های آبخیز بالادست و پایین دست را پوشش داده و با حجم آبگیری قابل ملاحظه‌ای نقش موثر خود را در حفظ آب و خاک منطقه نشان می‌دهد.
بهرامی با اشاره به اعتبارات مورد نیاز در راستای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اقدام این اداره‌کل، گفت: به‌منظور تکمیل و راه‌اندازی این تعداد پروژه در دست اقدام افزون بر 40 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی از پیشرفت فیزیکی متوسط 40 درصدی پروژه‌های سدسازی در این استان خبر داد و گفت: منابع طبیعی این استان به‌منظور احداث این پروژه‌ها تاکنون تعهدات مصوب شده را به خوبی اجرایی کرده است.
بهرامی حفاظت و صیانت از منابع ملی و طبیعی را از اولویت‌های کاری اداره کل منابع طبیعی دانست و گفت: برای حفظ منابع طبیعی و حوزه‌های آبخیز باید همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه و آحاد مردم توجه و مشارکت جدی داشته باشند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول