اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه مقدم نداجا ناوگان جنوب عنوان کرد:

طی مسافت 10 هزار مایل دریایی توسط ناوشکن جماران

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه مقدم نداجا ناوگان جنوب با بیان اینکه جماران در قالب ناوگروه شانزدهم موفق به طی 10 هزار مایل دریایی شد است، گفت: تاکنون ناوگروه‌های ارتش جمعا 114 هزار مایل در دریاهای دور طی مسافت کرده‌اند.

طی مسافت 10 هزار مایل دریایی توسط ناوشکن جماران
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم اشکان در آیین استقبال از شانزدهمین ناوگروه اعزامی به خلیج عدن با بیان اینکه مهم‌ترین شاخصه این ناوگروه نسبت به دیگر ناوگروه‌ها، حضور ناوشکن تماما ایرانی جماران در آن بوده است، اظهار داشت: امروز شاهد آن هستیم که این ناوشکن پس از طی مسافت 10 هزار مایل دریایی در آب‌های دور نه تنها پرچم ایران را در خلیج عدن و دریای هند به اهتزاز درآورد بلکه پا به دریای سرخ نیز نهاده است.
وی افزود: حضور ناوشکن‌های ایرانی در دریاهای دور دست سبب خشم دشمن شده است.
فرمانده قرارگاه مقدم نداجا ناوگان جنوب ادامه داد: حضور ناوشکن جماران در واقع جلوه دیگر از عزت و اقتدار ایران در آب‌های بین‌المللی را به نمایش گذاشت.
وی بیان کرد: این امر نشان داد که ملت ایران در جبهه‌های نابرابر با دشمنان خود به چه قله‌هایی از پیشرفت که حاصل خوداتکایی است، رسیده است.
اشکان اضافه کرد: تاکنون ناوگروه‌های اعزامی ارتش به خلیج عدن با اجرای 114 هزار مایل دریایی طی یک‌هزار و 25 روز توانایی‌های خود را به رخ جهانیان کشیده‌اند.
ناوگروه شانزدهم اعزامی نداجا متشکل از ناوشکن جماران و ناو بندرعباس ساعاتی پیش در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش پس از 70 روز دریانوردی پهلو گرفت.
از زمان بروز ناآرامی‌ها در محدوده آب‌های سومالی و خلیج عدن، نیروی دریایی ارتش به طور مستمر ناوگروه‌هایی را به آب‌های بین‌المللی اعزام کرده است که هدف اصلی آنها تامین امنیت خطوط تجاری دریایی کشور است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول