اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از جلسه 44 شورای مسکن مهر بهشهر

پروژه 1000 واحدی مسکن مهر بهشهر باید متوقف شود

خبرگزاری فارس: در حالی که هنوز پروژه 870 واحدی مسکن مهر در «پَیلم کتی» بهشهر با ابهام‌هایی روبه‌رو است، عده‌ای با پیدا کردن راه برخی وزارت‌خانه‌ها از اجرای یک هزار واحد دیگر در این منطقه می‌گویند و نزدیک است تا «پَیلم کتی» با فاجعه‌ای بزرگ روبه‌رو شود.

پروژه  1000 واحدی مسکن مهر بهشهر باید متوقف شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، ظهر امروز چهل و چهارمین جلسه شورای مسکن مهر شهرستان بهشهر با حضور همه اعضا برگزار شد و موضوع مهم آن همچنان پروژه 870 واحدی «پَیلم کتی» و یک ‌هزار واحدی است که قرار شده در همین منطقه احداث شود.
فرماندار بهشهر با انتقاد از وضعیت موجود و اینکه پروژه یک‌هزار واحدی بدون اطلاع شورای مسکن مهر استان و شهرستان بوده است، خاطرنشان کرد: برای 20 واحد مسکن رستمکلا هر هفته گزارش مصوّر داریم و چگونه باید بپذیریم که قرار داد ساخت یک‌هزار واحد مسکونی در منطقه پَیلم کتی بدون مصوبه شورای مسکن شهرستان بسته شده است.
محمدرضا البرزی تصریح کرد: به رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان مازندران و تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان اعلام کردیم که بدون مجوز شورای مسکن به پیمانکاران ساخت یک‌هزار واحد مسکونی خدمات ارائه نکنند.
رئیس اداره تعاون شهرستان بهشهر هم با انتقاد از وضعیت موجود در پَیلم کتی، ابراز داشت: مشوق‌های مسکن مهر برای همه افراد و همه مناطق یکسان است به این معنا که اگر کسی بخواهد تسهیلاتی را در قالب مسکن مهر در مرکز شهر بگیرد با تسهیلاتی که اکنون در منطقه‌ای چون پَیلم کتی که کیلومترها از شهر فاصله دارد، یکی است.
ابوالقاسم سلیمانی تصریح کرد: قریب به اتفاق متقاضیان مسکن در پیلم کتی را افراد طبقه ضعیف یا کارگری تشکیل می‌دهند، افرادی که به نوعی درمانده و مستأصل شده‌اند و برای آنها هیچ مشوق خاصی در نظر گرفته نشده، فقط یک میلیون تومان پول زمین را پرداخت نمی‌کنند که آن هم رقم ناچیزی است؛ اما اجتماع افرادی از یک طبقه در یک مکان آن هم در 870 واحد و حداقل با ۳ هزار جمعیت درست به نظر نمی‌رسد و دغدغه ایجاد می‌کند.
به گزارش فارس، حدود دو سال پیش گروهی با عنوان شرکتی خاص و با حمایت افراد معلوم الحالی وارد وزارت مسکن و شهرسازی شدند و بدون مجوز شورای مسکن استان و شهرستان قرارداد و تفاهمنامه‌ای را امضا کردند و البته شرط ‌هایی هم برای پیمانکار از جمله آوردن فنآوری جدید ساخت مسکن گذاشته بودند، اما آنچه مسلم است اکنون قرارداد یک ‌هزار واحد مسکونی در منطقه پیلم کتی با اعتراض‌های شدیدی از سوی شورای مسکن شهرستان بهشهر و کارشناسان امور فرهنگی و اجتماعی روبرو است.
اگر عده‌ای فکر می‌کنند ساخت هزار واحد مسکونی پیلم کتی در کنار 870 واحد فعلی و 168 واحد فرهنگیان که خود هم مسأله ساز است، دلسوزی و کمک به حال اقشار ضعیف و کم درآمد و در راستای خانه دار شدن افراد یک جامعه است، اشتباه می‌کنند و باید بدانند ادامه این پروژه باید متوقف شود، چه کسی می‌تواند پاسخگوی تبعات بعدی حاصل از این فاجعه باشد، آیا نام تلاش برای اجتماع افرادی از یک طبقه که در کنار فقر اقتصادی ممکن است به انواع معضل‌های اجتماعی دچار شوند و مکانی را چون عباس‌آباد نکا ایجاد کنند را باید دلسوزی گذاشت یا فاجعه نامید.
از سویی هنوز برای اشتغال ساکنان این منطقه فکری نشده، هنوز اداراتی چون ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، اوقاف، تبلیغات، شبکه بهداشت و کار و رفاه اجتماعی فکری برای ورزش، مدرسه، مسجد، درمانگاه و شغل ساکنان 870 واحدی ندارند و نمی‌دانند چه بکنند، آنچه در 168 واحدی این منطقه می‌بینیم به نظر می‌رسد ابتدا باید نیروهای امنیتی و پاسگاه  نیروی انتظامی در پیلم کتی مستقر شوند.  
اگر مسئولان استانی و کشوری بازدیدی مسئولانه از زمین‌هایی که به یک‌هزار واحد مسکن مهر اختصاص پیدا کرده همچنین 870 واحد مسکن مهر در حال احداث و 168 واحد فرهنگیان که 120 واحد آن واگذار شده را در نزدیکی منطقه پَیلم کتی ببینند و نگاهی هم به لیست متقاضیان و شرایط زندگی، تحصیل و شرایط خانوادگی آنها بیندازند شاید به اهمیت فاجعه‌ای که در حال رخ دادن است، پی ببرند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول