اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

2.7 ‌میلیون‌ نفر مسکن مهر دریافت می‌کنند / خبرنگاران در لیست انتظار قرار دارند

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی از تحویل واحدهای مسکونی مهر به 2 میلیون و 700 هزار واجد شرایط دریافت این مسکن‌ها تا پایان سال 92 خبر داد.

2.7 ‌میلیون‌ نفر مسکن مهر دریافت می‌کنند / خبرنگاران در لیست انتظار قرار دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی نیکزاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 2 میلیون و 700 هزار نفر واجد شرایط مسکن مهر هستند و در صورتی که افراد جدید متقاضی دریافت این مسکن‌ها باشند وزارت راه و شهرسازی از آمادگی کامل برای ساخت و تحویل مسکن‌های مورد نیاز آنها برخوردار است.
وی با بیان اینکه ساخت مسکن به صورت خود مالکین و بافت فرسوده از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی است تصریح کرد: در حال حاضر 300 هزار واحد مسکونی به صورت خود مالکی و بافت فرسوده در حال ساخت است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امسال یک میلیون و 200 هزار نفر واجد شرایط دریافت این واحد‌های مسکونی هستند که از این میزان سهم استان مرکزی 52 هزار و 800 واحد است.
نیکزاد گفت: یکی از مزیت‌های ساخت مسکن به صورت خود مالکین این است که به تسهیلات جانبی نیاز نداشته و از سرعت بیشتری برخوردار است.
وی با اشاره به پروژه 1440 واحدی امام صادق اراک گفت: این پروژه به صورت کاملاً صنعتی ساخته شده و تاکنون 90 فرصت شغلی در راستای اجرای این طرح ایجاد شده است که پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه اول سال آینده با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری برسد.
نیک‌زاد پیرامون مالیات حقوقی و تکلیفی گفت: براساس مصوبه هیئت دولت ابلاغی معاون اول رئیس جمهور کسانی که از اول فروردین 88 تاکنون اقدام به ساخت خانه کردند بیمه آنها از 7 هزار تومان در هر متر به 5 هزار و 200 تومان کاهش پیدا کرده است.
وی با اشاره به نحوه برخورداری خبرنگاران از تسهیلات مسکن گفت: در برخی استان‌ها خبرنگاران با مساعدت استانداری یا مسئولان واحدهای مسکونی را دریافت کردند.
پرداخت تسهیلات مسکن به خبرنگاران وعده رئیس جمهوری در انتظار تایید لیست خبرنگاران از سوی ارشاد است تا آنها نیز بتوانند در قالب تعاونی مسکن خبرنگاران از این تسهیلات برخوردار شوند.
انتهای پیام/ش20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول